Slide background
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Meü

Slide background
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Meü

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Genel Görünüm

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI

MİSYON

Fen Bilgisi Öğretmenliği programının misyonu, öğrencilere bilimsel düşünme becerisi kazandırarak, doğayı anlamalarına ve korumalarına katkı sağlamaktır. Bu doğrultuda, akademik ve pedagojik açıdan güçlü bir eğitim vererek, öğrencilerinin yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirir. Fen Bilgisi öğretmenleri, Türkiye Cumhuriyeti’nin çağdaş, laik, bilimsel ve evrensel değerlerine sadık kalarak, dünya standartlarında eğitim almış bireyler olarak yetiştirilir. Bölüm, bilimsel araştırmalarla elde edilen bilgilerin toplum yararına sunulmasına katkı sağlamak ve öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde başarılı, katılımcı, üretken bireyler olmalarını desteklemek için sürekli gelişimi hedefler. Fen Bilgisi Öğretmenliği, bölgesel ve ulusal kalkınmaya katkı sağlayacak, doğaya duyarlı, kültürel değerlere saygılı öğretmenler yetiştirmeyi amaçlar.

VİZYON

Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünün vizyonu, ulusal ve uluslararası düzeyde kaliteli eğitim ve öğretim sunarak, öğrencilere yaşam boyu öğrenme becerisi kazandırmaktır. Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden, yenilikçi ve yaratıcı bireyler yetiştirerek, öğrencilerin fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini en üst seviyeye çıkarmayı hedefler. Toplum değerlerine duyarlı, engelsiz bir eğitim ortamı sağlayan bölüm, mezunlarını çevresel ve toplumsal sorumluluk bilinciyle donatır. Fen Bilgisi öğretmenleri, evrensel bilgi ve teknolojiyi kullanarak, eğitimde sürdürülebilirlik, kalite ve topluma katkı sağlama ilkelerine dayanır. Uluslararası düzeyde tanınırlığa sahip, lider ve nitelikli eğitimciler yetiştirerek, bilimsel araştırmalarla topluma hizmet etmeyi amaçlar.

         

1-Akademik ve İdari Personel Bilgileri 

Profesör

7

Doçent

2

Doktor Öğretim Üyesi

1

Araştırma Görevlisi Dr.

1

Araştırma Görevlisi

1

Toplam

12

 

2-Öğrencilere Sağlanan Olanaklar

-          Çift Anadal Eğitimi (İlköğretim matematik + Fen Bilgisi çift diploma)

-          Farabi programı (Türkiye üniversitelerinde eğitim imkânı)

-          Erasmus programı (Avrupa üniversitelerinde eğitim imkânı)

 

3-Lisansüstü Eğitim Olanakları

-          Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı

-          Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı

4-Laboratuvarlar

            Fizik Öğrenci Lab. , Kimya Öğrenci Lab., Biyoloji Öğrenci Lab. , Matematik lab. ,

            Fizik Araştırma Lab. , Kimya Araştırma Lab. , Biyoloji Araştırma Lab.



Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2024
9. Sönmez, M.; Gümüş, N.; Eczacıoğlu, N.; Eker develi, E.; Yücel, K.; Yıldız, H. Enhancing microalgae classification accuracy in marine ecosystems through convolutional neural networks and support vector machines. MARINE POLLUTION BULLETIN, 2024, 205, 1-11.
10.1016/j.marpolbul.2024.116616
8. Yaman, H.; Eker develi, E.; Keleş, Y.; örek, H.; Kıdeyş, A. Antioxidant Capacity and Protein contents of Five Marine Microalgae. TURKISH JOURNAL OF FISHERIES AND AQUATIC SCIENCES, 2024, 25, 1-15.
10.4194/TRJFAS26319
7. Karaismailoğlu, F.; Uzun, N.; Sürmeli, H. Examining the mediating effect of nature of science perceptions on the relationship between metacognition and science self-efficacy. RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION, 2024, , 1-18.
10.1080/02635143.2024.2335213
6. Kaplan, S.; Suna karatekin, R.; Avcı, G.; Kahya düdükcü, M. A highly efficient catalyst consisting of Ni and S double-doped reduced graphene modified with ZnO nanoparticles for hydrogen peroxide electroreduction. MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING: B, 2024, 308, -.
10.1016/j.mseb.2024.117581
5. Yıldırım, M.; Binzet, G.; Binzet, R.; Yabalak, E. A natural approach to breast cancer treatment: investigation of chemical features of aerial parts of endemic Onosma sintenisii Hausskn. ex Bornm and its antioxidant properties, in vitro cytotoxic and apoptosis induction on MCF-7 cells. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL HEALTH RESEARCH, 2024, 34, -.
10.1080/09603123.2024.2326182
4. Binzet, G.; Turunç, E.; Binzet, R.; Döğen, A.; Arslan, H. Chemical composition and antimicrobial activity of essential oils and various extracts of endemic Onosma malatyana (Boraginaceae) from Anatolia. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL HEALTH RESEARCH, 2024, , -.
10.1080/09603123.2024.2395437
2023
3. Kaplan, S.; Suna karatekin, R.; Kahya düdükcü, M.; Avcı, G. A novel Ni–Fe3O4@s-rGO/GCE electrode for electrochemical detection of H2O2. MATERIALS CHEMISTRY AND PHYSICS, 2023, 294, 1-10.
10.1016/j.matchemphys.2022.127051
2. Eker develi, E.; Tekdal, D.; Demet, A.; Yıldız, H.; Kıdeyş, A. Morphology, Molecular Genetics and Potential Importance for Mucilage Events of the New Coccolithophorid Ochrosphaera neapolitana in the Sea of Marmara. MDPI AG, 2023, 11, 1-14.
10.3390/jmse11030468
1. Eker develi, E.; Konucu, M.; Psarra, S.; Slabakova, N.; Triantaphyllou, M.; Dimiza, M.; Karageorgis, A.; Uysal, Z.; Berthon, J. Phytoplankton and pigment composition during an Emiliania huxleyi bloom in the Black Sea. ELSEVIER BV, 2023, 65, 1-15.
10.1016/j.rsma.2023.103070