Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

S.S.S

SIKÇA SORULAN SORULAR

MEÜKART Verilmesi ve KGS (Kartlı Geçiş Sistemi) Birimi İle İlgili Sorular

Yeni kazanan öğrencilerimizin, ilk kartları ücretsiz olup, kendi bölüm sekreterliklerinden teslim alabilirler. ÖSYM den gelen listeden kayıt yaptıranlar Öğrenci işlerinden alınan listeye göre toplu basılır.

Ara dönemlerde gelen öğrencilerimizin kartları, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından alınan toplu liste ile çıkartılıp Kendi bölümünüz öğrenci işlerine iletilir. Kartlar buradan temin edilebilir.

Toplu basılmayan öğrenciler, Kalite Yönetim Bilgi Sisteminden (http://kyk.mersin.edu.tr/kys adresinden) "BİDB - MEÜKART Öğrenci Kimlik Kartı İstek Formu" indirilip doldurulur. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına onaylatılır. Merkezi yemekhanede bulunan KGS bürosuna şahsen başvurarak teslim alabilir.

Kalite Yönetim Bilgi Sisteminden (http://kyk.mersin.edu.tr/kys adresinden) "BİDB - MEÜKART Personel Kimlik Kartı İstek Formu" indirilip doldurulur. Personel Daire Başkanlığına onaylatılır.

Kadrolu personelimiz kartlarını ücretsiz merkezi yemekhanede bulunan KGS bürosuna şahsen başvurarak teslim alabilir.

Kalite Yönetim Bilgi Sisteminden (http://kyk.mersin.edu.tr/kys adresinden) "BİDB - MEÜKART Firma Personeli Tanıtım Kartı İstek Formu" indirilip doldurulur. İlk önce bağlı bulunduğunuz veya kurum içinden ihaleyi aldığınız birime, sorasında Güvenlik Şube Müdürlüğüne onaylatılır.

TR 5 0000 100 2181 4031 8666 6707 İban nolu hesaba 25 (yirmibeş) TL yatırıldığını gösteren dekont ile birlikte Merkezi yemekhanede bulunan KGS büromuza başvurarak kimlik kartınızı yenileyebilirsiniz.

Öğrenci iseniz Kalite Yönetim Bilgi Sisteminden (http://kyk.mersin.edu.tr/kys adresinden) "BİDB - MEÜKART Öğrenci Kimlik Kartı İstek Formu" indirilip doldurulur. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına onaylatılır.

Personel iseniz Kalite Yönetim Bilgi Sisteminden (http://kyk.mersin.edu.tr/kys adresinden) "BİDB - MEÜKART Personel Kimlik Kartı İstek Formu" indirilip doldurulur. Personel Daire Başkanlığına onaylatılır.

Kampus içinde yer alan bir Firmada çalışıyor iseniz, Kalite Yönetim Bilgi Sisteminden (http://kyk.mersin.edu.tr/kys adresinden) "BİDB - MEÜKART Firma Personeli Tanıtım Kartı İstek Formu" indirilip doldurulur. İlk önce bağlı bulunduğunuz veya kurum içinden ihaleyi aldığınız birime, sorasında Güvenlik Şube Müdürlüğüne onaylatılır.

TR 5 0000 100 2181 4031 8666 6707 İban nolu hesaba 35 (otuzbeş) TL kimlik yenileme ücreti yatırıldığını gösteren bir makbuz ile beraber doldurup onaylattığınız form ile Merkezi yemekhanede bulunan KGS büromuza teslim edip kimliğinizi alabilirsiniz.

Kimlik kartınızı okuttuğunuz okuyucudan bir kez duyacağınız kısa bip sesi kartınızın sağlam olduğunu ve okuyucu tarafından okunduğunu gösterir.

Eğer duyduğunuz ses uzun bir bip sesi ise bu okuttuğunuz yerden ayrıca geçiş iznine sahipsiniz demektir.

Üniversite uzantılı mail adresini almak için linkte paylaşılan "Kişisel e-posta istek formunu" doldurup imzalayarak bidb@mersin.edu.tr adresine e-posta yoluyla iletmeniz veya mesai saatleri içerisinde bilgi işlem daire başkanlığına elden iletmeniz yeterli olacaktır.

KİŞİSEL E-POSTA KİMLER ALABİLİR ?
Mersin Üniversitesi ile bağı olan Akademik personel , İdari personel ve Öğrencilere verilir.

"Kişisel E-Posta İstek Formu" indirmek için tıklayınız

Not: Akademik ve idari personeller formda yer alan "Akademik ve idari personel" alanını doldurmalıdır.
Öğrenciler formda yer alan öğrenci alanı kısmına öğrenci numarasını yazmaları gerekmektedir.

Üniversite uzantılı kurumsal mail adresini almak için linkte paylaşılan "Kurumsal e-posta istek formunu" doldurup imzalayarak EBYS üzerinden bilgi işlem daire başkanlığına iletmeniz yeterli olacaktır.

"Kurumsal E-Posta İstek Formu" indirmek için tıklayınız

Üniversite ağına uzaktan erişmek amacıyla VPN talebinde bulunmak isteyen akademik ve idare personeller aşağıda ki adımları izlemelidir.

1 - Linkte yer alan VPN talep formunu doldurup imzalayarak bidb@mersin.edu.tr adresine e-posta yolu ile veya mesai saatlerinde bilgi işlem daire başkanlığına elden iletmeleri gerekmektedir.
VPN Talep Formu" indirmek için tıklayınız.

2 - Talebiniz işleme alındıktan sonra SMS yolu ile bilgilendirileceksiniz. Gelen SMS'te kullanıcı adı ve şifreniz yer alacaktır.


VPN Kurulumu

Üniversite ağına erişmek istediğiniz bilgisayarınıza geçtikten sonra aşağıda ki adımları izleyiniz :

1 - Aşağıdaki linkten, SMS'te yer alan Kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaparak .ovpn dosyanızı indirmelisiniz.
.ovpn dosyanızı indirmek için tıklayınız
Giriş Ekranı :


Giriş yaptıktan sonra "OVPN Dosyasını İndir" butonuna tıklanmalıdır :


2 - OVPN dosyamızı kullanarak uzak erişim sağlamak için "OpenVPN" isimli programın işletim sistemimize uygun olan versiyonunu aşağıdaki linkten indirilerek kurulması gerekmektedir. (Bu kurulumda örnek olarak Windows 10 İşletim sistemi kullanılmıştır.)
OpenVPN İndirme Linki
OpenVPN indirme sayfası :


İşletim sistemimize uygun yükleyiciyi indirdikten sonra kurulum yapılmalıdır (Windows için "Install Now" Butonuna basıp çıkan diyalog kutusuna "Evet" demeniz yeterli olacaktır.):


3 - Kurulum tamamlandıktan sonra daha önce indirdiğimiz OVPN dosyasını OpenVPN programına atarak bağlantı gerçekleştirilebilir.
Windows için başlat menüsünün sağ tarafındaki ufak oka basılır ve OpenVPN logosuna sağ tıklanarak import --> import file... yolları izlenerek OVPN dosyası içeri aktarılır :


Açılan dosya yolunda indirilen OVPN uzantılı dosya bulunup seçildikten sonra Aç butonuna basılır :


OVPN dosyasının yüklemesi tamamlandıktan sonra başlat menüsünün sağında yer alan OpenVPN logosuna tekrar sağ tıklanarak "bağlan" seçeneğine tıklanır açılan sayfada SMS ile gelen kullanıcı adı ve şifre girilerek işlem tamamlanır :


Bağlantınız tamamlandıysa başlat çubuğunun sağında yer alan OpenVPN logosu yeşil renk alacaktır :


Yukarıdaki adımları tamamlayıp yeşil iconu gördüyseniz işleminiz başarı ile tamamlanmıştır. Destek için bidb@mersin.edu.tr adresine e-posta atabilirsiniz.

Mevcut yoklama sistemine eklenmemiş olmalısınız. Bunun için birim yetkililerinizin destek.mersin.edu.tr adresine girip sorunu bildirmeleri gerekmektedir.

EBYS Birimi İle İlgili Sorular