Tarihçe
Mersin Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, 1992 yılında bilişim hizmetleri sunmak üzere kurulmuş olup, 2023 yılına kadar İdari Hizmetler, Donanım ve Teknik Hizmetler ile Yazılım Hizmetleri Şube Müdürlüklerinden oluşan bir yapıyla faaliyet göstermiştir. 2023 yılı itibariyle daha köklü bir yapısal değişiklik gerçekleştirerek, organizasyon şemasına 4 yeni şube müdürlüğü ekleyerek hizmet geliştirme ve sunma alanında uzmanlaşma yoluna gitmiştir.
Başkanlığımız, 2023 yılı Aralık ayında, Diş Hekimliği Fakültesi’nin kendi binasına taşınmasının ardından, hizmet yerini değiştirmiştir. Önceden Çiftlikköy Kampüsü Mühendislik Fakültesi B Blok Zemin Katında hizmet veren Başkanlığımız, yeni hizmet yerini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı binasının 1. katına taşımıştır. Ayrıca, Başkanlığımızın sorumluluk alanında bulunan ve Sistem Hizmetleri Şube Müdürlüğü tarafından yönetilen Sistem Odası, Mühendislik Fakültesi A Blok Zemin Katında faaliyetlerine devam etmektedir.
Geçiş Kontrol Hizmetleri Şube Müdürlüğü bünyesinde yer alan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) Bürosu, 2024 yılı Kasım ayına kadar Merkezi Yemekhane Binası Giriş Katında hizmet sunmuş, ardından hizmet yerini Daire Başkanlığının yeni hizmet binasına taşımıştır.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Üniversitemizin stratejik planları doğrultusunda, eğitim, öğretim, araştırma ve yönetim süreçlerini desteklemek amacıyla; 1 Öğretim Üyesi (Prof. Dr.), 3 Öğretim Görevlisi, 1 Fakülte Sekreteri, 1 Mühendis, 2 Sözleşmeli Bilişim Personeli (Uzman), 1 Şef, 1 Kütüphaneci, 5 Tekniker, 2 Teknisyen, 2 Bilgisayar İşletmeni, 1 Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni, 1 Destek Personeli ve 3 Sürekli İşçi olmak üzere toplam 24 personeli ile hizmetlerini sürdürmektedir.