Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Tarihçe

Hakkımızda - Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Kuruluş ve Yapısal Gelişim

Mersin Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, bilişim hizmetleri sunmak amacıyla 1992 yılında kurulmuştur. 2023 yılına kadar İdari Hizmetler, Donanım ve Teknik Hizmetler ile Yazılım Hizmetleri Şube Müdürlüklerinden oluşan bir yapıyla faaliyet göstermiştir.

2023 yılı itibarıyla, hizmet kalitesini artırma ve uzmanlaşma hedefi doğrultusunda yapısal bir değişikliğe gidilerek organizasyon şemasına 4 yeni şube müdürlüğü eklenmiştir.

Birimlerin Yeniden Yapılanması

Başkanlığımız bünyesindeki Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Şube Müdürlüğü, Nisan 2025'te kapatılarak görevleri (sunucu hizmetleri hariç) Genel Sekreterlik Yazı İşleri Şube Müdürlüğüne devredilmiştir.

Son olarak, Haziran 2025'te Yazılım Hizmetleri Şube Müdürlüğü kapatılmış ve faaliyetleri Bilgi İşlem Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürlüğü tarafından yürütülmeye başlanmıştır.

Fiziksel Değişiklikler ve Taşınma

Başkanlığımız, Aralık 2023'te Çiftlikköy Kampüsü'ndeki Mühendislik Fakültesi'ndeki yerinden ayrılarak, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı binasının 1. katındaki yeni hizmet noktasına taşınmıştır.

Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) Bürosu ise, Nisan 2025'te Geçiş Kontrol Hizmetleri Şube Müdürlüğü'nün kapatılmasıyla Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına devredilmiştir.

Mevcut Durum ve Personel Yapısı

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve bağlı 4 şube müdürlüğü, Üniversitemizin stratejik planları doğrultusunda, eğitim, öğretim, araştırma ve yönetim süreçlerini desteklemek amacıyla hizmetlerini sürdürmektedir.

Bu hizmetler; 1 Öğretim Üyesi (Prof. Dr.) (Daire Başkanı), 3 Öğretim Görevlisi (1'i Şube Müdürü), 1 Mühendis (Şube Müdürü), 2 Sözleşmeli Bilişim Personeli (Uzman), 1 Şef (Şube Müdürü), 1 Kütüphaneci, 4 Tekniker, 2 Teknisyen, 2 Bilgisayar İşletmeni, 1 Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni ve 3 Sürekli İşçi olmak üzere toplam 21 personel ile yürütülmektedir.

(Son güncelleme tarihi: 05.08.2025)