Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Yetki Görev ve Sorumluluklar

Genel Görünüm

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

1. Bilgi ve iletişim sistemleri stratejileri oluşturur, bu alandaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder, bilişim personelinin güncel bilgileri edinmesini sağlar, orta ve uzun vadeli planlar geliştirir, bu planlar çerçevesinde proje çalışmalarını yürütür, sonuçlandırır ve izler.

2. Üniversite bünyesinde bilgi ve iletişim sistemlerinin kurulması, kullanılması ve taleplerin karşılanmasına yönelik standartları belirler, bilgi işlem hizmetlerinin etkin, verimli, süratli ve koordineli yürütülmesi açısından gerekli önlemleri alır, denetim ve düzenlemeleri yapar.

3. Bilgi ve iletişim sistemlerinin verimli bir şekilde kullanılabilmesi için kalite ve iyileştirme çalışmaları yapar, sistemlerin ve üzerindeki uygulamaların aksama olmadan çalışması için gerekli önlemleri alır, iş planları çerçevesinde öncelikleri belirleyerek bakım ve onarım çalışmalarını yapar veya yaptırır.

4. Donanım, yazılım ve iletişim teknolojisindeki gelişmeleri takip ederek Üniversitenin bilgi ve iletişim sistemleri konusundaki her türlü yazılım ve donanım ihtiyaçlarının karşılanması, teknik şartnamelerinin hazırlanması ve alımlarının yapılmasını sağlar.

5. Üniversitenin internet ve intranet ağı üzerinden bilgi akışının düzenli bir şekilde yapılmasını sağlar.

6. Bilgi ve iletişim sistemleri ile ilgili olarak ihtiyaç duyulan konularda, Rektörlük ve diğer akademik / idari birimlerine danışmanlık hizmetleri ile kullanıcılara eğitim ve destek verir.

7. Üniversitenin, misyonuna ve vizyonuna uygun olarak görevlerini etkin, verimli ve güvenli biçimde yerine getirebilmesini temin etmek amacıyla gerekli bilgi ve iletişim sistemlerini tasarlar, geliştirir, yürütür ve teknolojik gelişmelere uyumlu şekilde güncelleştirilmesini sağlar.

8. Üniversitemizin görev alanına giren konularda ulusal ve uluslararası kapsamda, sistemler arası çevrimiçi ve çevrimdışı veri akışı ve koordinasyonu sağlar,

9. Üniversite merkez ve taşra teşkilatlarının internet üzerinden bilgi paylaşımı, bilgi toplama, yayımlama, e-posta hizmetleri v.b. iş ve işlemleri için gerekli çalışmaları yapar ve uygular,

10. Üniversite yönetimin tarafından verilecek diğer görevleri yürütmek olarak belirlenmiştir.

Ağ Hizmetleri Şube Müdürlüğü

1. Tüm Üniversite teşkilatına hizmet veren binalardaki Ağ sistemlerini sorunsuz bir şekilde işletilebilmesi için gerekli tüm önlemleri almak, iş prosedürlerini geliştirmek.

2. Ağ Sistemleriyle ilgili bilgi işlem projelerinin iletişim kısımlarını planlamak, tasarlamak, proje analizlerini yapmak, temin edilmeleri için gerekli teknik şartnameleri hazırlamak ve projeleri uygulama safhasına getirmek, takip etmek.

3. Merkez ile diğer birimler arası yerel ağlar yani “LAN”ler (Lokal Area Network) oluşturmak, bu “LAN”lerin (MEÜ/NET “WAN”inde (Wide Area Network) birbirlerine bağlamak suretiyle intranet oluşturmak.

4. Ağ Sistemleri yapısının entegre şekilde izlemek ve kullanıcılarına güvenli bir ağ altyapısı üzerinden internete çıkışını sağlamak.

5. Güvenlik Duvarı üzerinde kullanıcı hesapları oluşturmak, VPN, Proxy hesapları gibi her türlü işlemleri yapmak, İnternet trafiğini izlemek ve kontrolünü yapmak.

6. Ağ cihazlarının (Router, Switch, Firewall, IPS vb.) konfigürasyonunu ve üzerindeki işletim sistemleri ile yazılımların periyodik olarak güncellenmesi sağlamak.

7. Mevcut ağ sistemlerinin devamlılığının sağlamak, geliştirilmesine, güncelleştirilmesine karar verilen ağ sistemleri ile ilgili olarak çözüm yaklaşımı konusunda alternatifler araştırmak ve sunmak.

8. Ağ Sistemleri ihtiyaçlarını belirlemek, sistemin sağlıklı ve emniyetli çalışmasını sağlayacak tedbirleri almak, tespit edilen eksiklik ve aksaklıkları derhal Başkanlığa bildirmek.

9. Bilgisayar iletişim ağını planlamak, tasarlamak ve kablolu kablosuz veri iletişimi hatları kurmak kurdurmak ve kesintisiz çalışmasını sağlamak performans iyileştirme çalışmaları yapma.

10. Sistemlerin ağ yapısıyla ilgili konularda koordinasyonu sağlamak, kullanımını ve verilen hizmeti denetlemek, gerektiğinde düzeltme ve düzenlemeler yapmak.

11. Üniversitemize ait binalarda bulunan ağ (İnternet) kabloların tamir ve bakımını yapmak, yaptırmak, internet hatların açma, kapama ve nakil işlemlerini yürütmek. Data hatlarının arıza tespit ve durumunu takip ederek raporlamak.

12. Üniversitemizin alınması planlanan her türlü ağ cihazlarının teknolojik olarak proje analizlerini yapmak, temin edilmeleri için gerekli teknik şartnameleri hazırlamak ve projeleri uygulama safhasına getirmek.

13. Ağdaki tüm kullanıcı ve bilgisayarlarla ilgili güvenlik politikaları geliştirmek, gerektiğinde bilişim politikalarına uymayan kullanıcıları uyarmak ve merkezi Güvenlik Duvarı aracılığı ile uygunsuz kullanımları ağdan düşürmek.

14. Ağda bulunan cihazlar güncellemelerinin periyodik olarak yapılmasını sağlamak.

15. Ağ sistemlerinde kullanılan cihazların belirlenen periyotlarda yedeğinin alınmasını sağlamak ve alınan yedekleri güvenli bir şekilde muhafaza etmek.

16. Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Donanım ve Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü

1. Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulu olan ve tüm Üniversite teşkilatına hizmet veren bilgisayarlar ile bu sistemlere bağlı olan donanımların sorunsuz bir şekilde işletilebilmesi için gerekli tüm önlemleri almak, iş prosedürlerini geliştirmek.

2. Üniversitemizin alınması planlanan her türlü bilgisayar ve çevre cihazlarının teknolojik olarak proje analizlerini yapmak, temin edilmeleri için gerekli teknik şartnameleri hazırlamak ve projeleri uygulama safhasına getirmek.

3. Demirbaş, donanım ve donanımın kullanımı ile ilgili kayıtlarını tutmak, Yeni alınan bilgisayar ve çevre cihazlarının ilgili birimlere dağıtımını sağlamak.

4. Her türlü bilgisayar sisteminin kurulumlarını yapmak veya yaptırmak.

5. Üniversitemiz ve bağlı birimlerinde görevli personele kurum bünyesinde kullanılan bilgisayarların kurulumu, koruyucu bakım ve onarımları vb. hususlarda eğitimler vermek veya verilmesini sağlamak.

6. Bakım-onarım anlaşmaları ile Üniversitemiz dışındaki kaynaklardan sağlanan hizmetlerin uygulanmasını kontrol ve takip etmek, bu hususla ilgili ödemelerin zamanında yapılmasını sağlamak.

7. Üniversitemiz bünyesinde kullanılmakta olan bilgi işlem cihazları ve donanımlarının envanterini tutmak.

8. Üniversitemiz bünyesinde kullanılan bilgisayar, yazıcı ve diğer donanım ürünlerinin kurulum, bakım, onarım yapmak veya yaptırmak ve teknik destek sağlamak.

9. Üniversitemiz bünyesindeki tüm bilgisayarlarla ilgili güvenlik politikaları geliştirmek, İşletim sistemi ve üniversitenin sahip olduğu lisanslı programları yüklemek ve antivirüs güncellemelerinin periyodik olarak yapılmasını sağlamak.

10. Üniversitemiz birimlerinde temin edilecek olan, bilgisayar ve çevre birimlerine ait minimum standartları oluşturmak, gerekli hallerde uygunluk kontrolleri yapmak ve yaptırmak.

11. Birimler tarafından temin edilen, kullanılan donanımların garanti ve arızalı listesini veritabanında tutmak ve sağlıklı bir şekilde takibini yapmak ve yaptırmak.

12. Kullanıcı bilgisayarlarında kullanılan kesintisiz güç kaynağı, sınıflarda bulunan projeksiyon cihazı, birimlerde bulunan ortak yazıcı ve laboratuvarlarda bulunan bilgisayarlar donanımlarının periyodik bakım, kontrol, arıza, yeni alım, teknik şartname hazırlanması gibi işleri gerektiğinde yapmak ve yaptırmak veya destek vermek.

13. Lisans anlaşmaları çerçevesinde kullanılan işletim sistemi ve programlar ile diğer bakım ve satın alma hizmet bedellerini kontrol ederek ödemelerin zamanında yapılmasını sağlamak.

14. Üniversitemiz tarafından yapılan toplantı, sunum, tören ve benzeri etkinliklerde video konferans ve benzeri donanım desteği sağlamak.

15. Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Elektronik Belge Yönetim Sistemi Şube Müdürlüğü

1. Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Biriminde genel iş ve işlemlerin takibini yapmak.

2. EBYS'nin kurumda etkin ve verimli çalışabilmesi için gerekli sistem ayarlarını kontrol etmek.

3. PTT-KEP, EBYS-KEP ve UETS E-tebligat sistem entegrasyonunun etkin ve verimli çalışabilmesi için gerekli sistem ayarlarını kontrol etmek.

4. Birim Kodu alınmış olan kurumumuzdaki yeni açılan birimlerin EBYS'ye tanımlanması ve birimlerin sistem üzerinden evrak alıp gönderebilmesi için gerekli ayarları yapmak.

5. Birim değişikliği yapılan personelin EBYS üzerinde de birim değişikliğinin yapılması ile ilgili işleri koordine etmek.

6. İdari göreve atanan Akademik ve İdari personelin elektronik imza başvurusu ile ilgili iş ve işlemleri koordine etmek.

7. E-imza başvurularının TÜBİTAK'a gönderilmesini sağlamak ve imzaların takibini yapmak.

8. Elektronik imzaların çalışması ve son geçerlilik sürelerinin takibini yapmak.

9. Üniversitemiz personeline EBYS kullanımı konusunda bilgi ve eğitim vermek.

10. EBYS raporlama işlemlerini yapmak.

11. Üniversitemiz birimlerinin kullanmış olduğu KYK formlarının EBYS’ye yazı şablonu olarak eklenmesi, değiştirilip güncellenmesi ile ilgili işlemlerin takibini yapmak.

12. Sistemde e-imza atılabilmesi için gerekli olan zaman damgası kontör miktarını sitemden takip etmek ve gerekli önlemleri almak.

13. Kurumumuza ait belgelerin mühürlenmesini sağlayan Elektronik Mühür Sertifikasının yenilenmesi, bakımı ve çalışabilirliğini sağlamak.

14. TS 13298 Belge Yönetim Standardına uygun olarak sistemin her türlü bakım ve güncellenmesi işlemlerini yapmak.

15. Daire Başkanlığınca verilecek diğer görevleri yerine getirmek.

Geçiş Kontrol Hizmetleri Şube Müdürlüğü

1. Üniversitemiz bünyesinde kullanılan MEÜKart sisteminin (bariyer, yemekhane, kapı geçiş ve diğer donanım üzerinde) işlerliği için kartların tasarımı, geliştirilmesi, basımı, yetkilendirilmesi imhası süreçlerini planlamak, iş ve işlemler için personel görev dağılımlarını yapmak, birimlerden gelen yeni kart türleri için Başkanlık ve yönetime görüş bildirmek.

2. Daire Başkanlığınca verilecek diğer görevleri yerine getirmek.

İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü

1. Başkanlık faaliyetlerini kapsayan iş ve işlemlerle ilgili stratejik plan, bütçe, muhasebe, personel ve benzeri idari faaliyetleri planlamak, yapmak yaptırmak.

2. Harcama birimi olarak hazırlanacak yıla ilişkin başkanlığın ihtiyaçlarını gözden geçirerek ödenek ihtiyaçlarını tespit etmek ve bütçe ödenek tekliflerini hazırlamak.

3. Gelen ve giden yazıların, elektronik veya manuel ortamda, ilgili defter, föy, fiş ve benzeri belgelere kayıtlarını yapmak, ve yaptırmak. Gereğinin yapılmasını sağlamak üzere Başkan, Şube Müdürleri ve ilgili yerlere düzenli ve zamanında zimmetli olarak gitmesini sağlamak.

4. Başkanlığın demirbaş malzeme ve tüketim malzemeleri ihtiyaçlarını tespit ve temin ederek birim çalışanlarının ihtiyacını karşılamak.

5. Başkanlığa ait demirbaş eşyanın kayıtlarını tutarak, kanun ve yönetmeliğe uygun olarak ilgililere zimmetlemek, demirbaş eşyanın giriş ve çıkışlarını listesine göre düzenli olarak kontrol etmek ve yıl sonu taşınır hesaplarını raporlamak.

6. Daire Başkanlığı personelinin özlük dosyalarını tutmak, izin, istirahat, göreve başlama- ayrılma, kurs, terfi, ölüm, evlilik ve emeklilik işlemleri ile ilgili yazışma ve takiplerini yapmak, Daire Başkanına ve ilgili yerlere bilgi vermek.

7. Daire Başkanlığının randevu, ziyaret, toplantı, günlük program, ulaşım ve muhabere işlerine ilişkin sekretarya hizmetlerinin yapılmasını sağlamak.

8. Gerekli mal ve malzemelerin temini, satın alma ile dağıtım işlemlerini yapmak yaptırmak ve kesintisiz hizmet alınmasını sağlamak.

9. Kullanıcılar için oluşacak ihtiyaçlara göre eğitim programları hazırlamak, yerinde eğitimin yanında alternatif eğitim programlarını araştırmak ve eğitimle ilgili destek hizmetlerini sağlamak.

10. Birimimiz Kalite Yönetim Sisteminin planlanması ve oluşturulması, uygulanması, izlenmesi ve sürekli iyileştirilmesi süreçlerinin gözden geçirilerek gerekli iyileştirmelerin gerçekleştirilmesi ile ilgili çalışmaların yürütülmesini sağlamak.

11. Daire Başkanlığınca verilecek diğer görevleri yerine getirmek.

Sistem Hizmetleri Şube Müdürlüğü

1. Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulu olan ve tüm Üniversite teşkilatına hizmet veren Sistem odalarındaki ana sunucular ile sistem odasına bağlı çevre cihazların (Switch, UPS, Jeneratör, Alarm Sistemi ve Kameraların) sorunsuz bir şekilde işletilebilmesi için gerekli tüm önlemleri almak, iş prosedürlerini geliştirmek.

2. Bilginin hızlı edinilmesi ve işlenebilmesi, ihtiyaçların kesintisiz karşılanabileceği, veri bütünlüğünün korunabildiği en yeni teknolojik özelliklere sahip, etkin verimli bir bilgi işlem altyapısı oluşturulması için çalışmalar yapmak.

3. Üniversitemiz bilgi işlem projelerinin sunucu ve bilişim güvenliğiyle ilgili kısımlarını güncelleştirmeleri planlamak, tasarlamak, proje analizlerini yapmak, temin edilmeleri için gerekli teknik şartnameleri hazırlamak ve projeleri uygulama safhasına getirmek, takip etmek.

4. Üniversitemiz bilgi sistemleri ilişkisel bir veri tabanı üzerine oturtulmuş olan yapısının entegre bir yapı altında izlenmesi ve kullanıcılarına güvenli bir altyapı üzerinden bilgilerinin paylaştırılmasının sağlamak.

5. Sunucular üzerinde e-mail ve subdomain hesabı ile ilgili her türlü işlemleri yapmak, bununla ilgili mail subdomain trafiğini izlemek ve kontrolünü yapmak.

6. Üniversitemizin Sunucularda verilen hizmetleri kesintisiz yayınlanmasını sağlamak, güncellemelerini yapmak, periyodik olarak sızma testleri yapmak, raporlamak varsa açıkları kapatmak.

7. Sistem sunucu bilgisayar ihtiyacını belirlemek; sistemin sağlıklı ve emniyetli çalışmasını sağlayacak tedbirleri almak, tespit edilen eksiklik ve aksaklıkları derhal Başkanlığa bildirmek.

8. Bilgi gizliliğini, güvenliğini ile kişisel mahremiyetin korunması konusunda; sunucularda her türlü yetkisiz erişime ve benzeri tehditlere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak.

9. Sistem üzerinde veritabanında depolanan bilginin güvenli bir şekilde korunması ve yedeklenmesi için gerekli önlemleri almak ve denetlemek verilerin belirlenen dönemlerde yedeğinin alınmasını sağlamak ve alınan yedekleri güvenli bir şekilde muhafaza etmek, yedeklerden dönme işlemlerini kontrol etmek.

10. Kullanıcılar için oluşacak ihtiyaçlara göre eğitim programları hazırlamak, yerinde eğitimin yanında alternatif eğitim programlarını araştırmak ve eğitimle ilgili destek hizmetlerini sağlamak.

11. Sistemlerin ağ yapısıyla ilgili konularda koordinasyonu sağlamak, kullanımını ve verilen hizmeti denetlemek, gerektiğinde düzeltme ve düzenlemeler yapmak.

12. Birimlere web alanı, alan adı (Domain) açmak, mevcut sistemlere internet erişim desteği sağlamak.

13. Daire Başkanlığınca verilecek diğer görevleri yerine getirmek.

Yazılım Hizmetleri Şube Müdürlüğü

1. Rektörlük ve bağlı birimlerin ile Başkanlık iş ve işlemlerinin bilgi teknolojileri kullanılarak, zamandan, insan gücünden, üretim maliyetlerinden tasarruf ederek daha kaliteli hizmetlerin üretilebilmesi amacıyla bünyesinde devam eden Yazılım / Program desteğini sağlamak.

2. Bilgi İşlem Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürlüğü tarafından geliştirilen yazılımlara teknik destek sağlamak.

3. Mevcut uygulama yazılımları için mevcut durum analizi yapmak, uygulama yazılımı gereksinimlerini belirlemek, ilave yazılımlar ve mevcut yazılımlar üzerinde güncellemeler yapmak.

4. İşletim sistemi, sistem yönetimi, güvenlik ve sair konularda sistem yazılımları için mevcut durum analizi yapmak, mevcut ve gelecekteki sistem yazılımı gereksinimlerini belirlemek ve çıkabilecek sorunları çözmek.

5. Kullanıma alınan yazılımların mevcut durumu ile hedeflenen durum ve fark analizi faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ve mevcut sistem ile hedeflenen sistem arasındaki entegrasyon yapısını belirlemek ve raporlamak.

6. Mevcut yazılımların geliştirilmesine, güncelleştirilmesine karar verilen uygulama yazılımları ile ilgili olarak çözüm yaklaşımı konusunda alternatifler sunmak.

7. Üniversite içerisinde sorumlu olduğu yazılımların yayınını sağlamak. Yazılımda hizmet, bilgi ve belge paylaşımı sunabilen bir yapıda olmasını sağlayarak kurum çalışanlarına, öğrencilerine ve vatandaşlara en iyi hizmeti sunmak.

8. Projelerde, yazılım geliştirme, bilgi ve veri güvenliği standartlarını tespit etmek. Çözümleme çalışmalarını yapmak, uygulama modeli ve veri tabanı tasarımı oluşturmak, Projelere ilişkin kullanım dokümanlarını hazırlamak, kullanımda karşılaşılan sorunların çözüm çalışmalarını yapmak / yaptırmak.

9. Üniversite içi bilgi akışını ve çalışmakta olan projelerin işleyişini izlemek, sorunları saptamak ve yapılması gereken düzenlemeleri üstlerine önermek. Projede fiilen görev alması söz konusu olan personele gerekli eğitim, belge ve bilgileri vermek.

10. Daire Başkanlığınca verilecek diğer görevleri yerine getirmek.

Akademik ve İdari Personel Görev, Yetki ve Sorumluluklar Dağıtım Listesi [Son Güncelleme Tarihi: 09 Aralık 2024]
[Sayfa Son Güncelleme Tarihi: 09 Aralık 2024]