Ders Bilgileri
İLETİŞİM TARİHİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT114 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Anıl Dal |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste iletişim, mesaj, haber, bilgi, haberleşme, sözlü ve yazılı kültür, kitle iletişim araçları, medya, yeni medya gibi kavramlar iletişim yaklaşımı içinden ve bu kavramlarla ilişkili olay ve olgular, toplumsal ve tarihsel bağlamları etrafında değerlendirilecektir. |
İçeriği | İletişim yaklaşımı perspektifinden tarih, sözden yazıya geçiş, yazının kayıt altına alındığı araçlar-ortamlar, ilk haberleşme sistemleri, ulaştırma ve iletişim, gazeteciliğin doğuşu, endüstri devrimi ve modern zamanların iletişim düzeni bu dersin içeriğini oluşturur. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İletişim yöntem ve teknolojilerinin gelişmesi hakkında tarihsel bir perspektif geliştirebilir. |
2 | Antik dönemden başlayarak sosyoekonomik koşullar ve medyanın gelişimi arasında ilişki kurabilir. |
3 | Baskı makinesi gibi iletişimde devrim yaratan buluşların bilgi aktarımı ve içeriğinde nasıl dönüşümler yarattığını tanımlayabilir. |
4 | Gazetenin ortaya çıkması ve yaygınlaşmasıyla yeni bir okuryazar kitlesinin oluşması arasındaki karşılıklı ilişkiyi tanımlayabilir. |
5 | Baskı makinesi, telgraf, telefon ve fotoğrafın icadı gibi teknolojik gelişmelerin kitle iletişim gelişimindeki rolünü tartışabilir. |
6 | Teknolojik gelişmelerin politik sistem üstündeki etkilerini analiz edebilir. |
7 | İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin tarihsel süreç içinde toplumun sosyal ve kültürel yapısı üzerindeki etkilerini analiz edebilir. |
8 | Dünyanın yeni haber ve iletişim düzenini yorumlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dünyanın yeni haber ve iletişim düzenini yorumlayabilir. | Anlatım, tartışma |
2 | Yazını icadı | Anlatım, tartışma |
3 | Ortaçağda iletişim | Anlatım, tartışma |
4 | Baskı makinesinin icadı | Anlatım, tartışma |
5 | Okuryazar kitlenin oluşumu | Anlatım, tartışma |
6 | Gazetecilik ve gazetenin ortaya çıkışı | Anlatım, tartışma |
7 | Elektriğin ve telefonun icadı | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Görsel dönem: Basında fotoğraf kullanımı | Anlatım, tartışma |
10 | Radyo günleri | Anlatım, tartışma |
11 | Televizyon | Anlatım, tartışma |
12 | Internet teknolojisi | Anlatım, tartışma |
13 | Basında reklam olgusu | Anlatım, tartışma |
14 | Yeni Dünya Haber ve İletişim Düzeni | Anlatım, tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Dönem projesi sunumu |
16 | Son Sınav | Dönem projesi sunumu |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Okumanın Tarihi | Alberto MANGUEL (2004) Okumanın Tarihi, İstanbul: YKY. | Referans |
2 | Bilgi Toplumunun Tarihi | Armand MATTELART (2004). Bilgi Toplumunun Tarihi Halime Yücel Altınel (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. | Referans |
3 | Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi | Jean-Noel JEANNENEY (1998) Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi, YKY, İst. | Referans |
4 | Medya, İktidar, İdeoloji | Mehmet KÜÇÜK (1994), Medya, İktidar, İdeoloji, Ankara: Ark Yayınları. | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İletişim yöntem ve teknolojilerinin gelişmesi hakkında tarihsel bir perspektif geliştirebilir. | 11͵13͵17 | 1͵2 |
2 | Antik dönemden başlayarak sosyoekonomik koşullar ve medyanın gelişimi arasında ilişki kurabilir. | 11͵13͵17 | 1͵2 |
3 | Baskı makinesi gibi iletişimde devrim yaratan buluşların bilgi aktarımı ve içeriğinde nasıl dönüşümler yarattığını tanımlayabilir. | 11͵13͵17͵18 | 1͵2 |
4 | Gazetenin ortaya çıkması ve yaygınlaşmasıyla yeni bir okuryazar kitlesinin oluşması arasındaki karşılıklı ilişkiyi tanımlayabilir. | 11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
5 | Baskı makinesi, telgraf, telefon ve fotoğrafın icadı gibi teknolojik gelişmelerin kitle iletişim gelişimindeki rolünü tartışabilir. | 11͵13͵17͵18 | 1͵2 |
6 | Teknolojik gelişmelerin politik sistem üstündeki etkilerini analiz edebilir. | 11͵13͵14͵17 | 1͵2 |
7 | İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin tarihsel süreç içinde toplumun sosyal ve kültürel yapısı üzerindeki etkilerini analiz edebilir. | 11͵13͵17͵18 | 1͵2 |
8 | Dünyanın yeni haber ve iletişim düzenini yorumlayabilir. | 11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 5 | 5 |
100 |