Ders Bilgileri
KÜRESELLEŞME VE İLETİŞİM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT405 | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Küresel medya endüstrilerinin, küreselleşme kuramlarının yanı sıra küreselleşme ile ortaya çıkan haber dolaşımındaki dengesizliğin tartışılmasını amaçlamaktadır. |
İçeriği | Bu ders küreselleşme olgusu ile küreselleşmenin iletişim üzerindeki (ve iletişimin küreselleşme üzerindeki) etkilerini tarihsel ve eleştirel bir bakış açısıyla ele alınmasını içermektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Küreselleşme ve neoliberalizm ilişkisinin medyadaki temsillerini ve medya sektöründeki yansımalarını tanıyabilme. |
2 | Küreselleşme kavramını ve küreselleşmenin tarihsel gelişimini tanımlayabilme |
3 | Küreselleşmenin ekonomik, toplumsal, kültürel ve ideolojik boyutlarına hakim olabilme ve bu boyutların dünyadaki ve medyadaki yansımalarını tanıyabilme. |
4 | Küreselleşme ile iletişim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme ve eleştirel düşünebilme |
5 | Küreselleşme konusunda üretilen düşünce ve bu düşünceler etrafında gelişen tartışmalara hakim olabilme. |
6 | İletişim teknolojilerinin dünya üzerindeki küreselleştirici etkilerini tanımlayabilme |
7 | Küreselleşmenin medyadaki temsil biçimlerini tanıyabilme. |
8 | Küreselleşme ve neoliberalizm ilişkisini tanımlayabilme ve dünyada artan yoksulluk ve eşitsizliği açıklamakta bu ilişkiyi kullanabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Küreselleşme kavramı ve tarihsel gelişimi | Anlatım, tartışma |
2 | Küreselleşme kuramları ve küreselleşme kavramına çeşitli yaklaşımlar | Anlatım, tartışma |
3 | Küreselleşme kuramları ve küreselleşme kavramına çeşitli yaklaşımlar | Anlatım, tartışma |
4 | Küreselleşme ve iletişim | Anlatım, tartışma |
5 | Küreselleşme ve iletişim, yeni dinamikler ve değişim | Anlatım, tartışma |
6 | Küreselleşme ve kültür | Anlatım, tartışma |
7 | Küreselleşme, kültür ve iletişim | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve ideolojik boyutları ve bu boyutların medyadaki yansımaları | Anlatım, tartışma |
10 | Küreselleşmenin medyada temsili | Anlatım, tartışma |
11 | Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve ideolojik boyutları ve küresel medya endüstrileri | Anlatım, tartışma |
12 | Küreselleşmenin uluslar arası iletişimdeki yansımaları, dengesiz iletişim tartışmaları ve UNESCO | Anlatım, tartışma |
13 | Küreselleşme, yerelleşme | Anlatım, tartışma |
14 | Küreselleşme, yerelleşme, hız ve tüketim kültürü, küreselleşmenin ulus devletlere etkisi ve uluslararası iletişimin dinamikleri | Anlatım, tartışma |
15 | Küreselleşme ve iletişimin geleceğinin değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kimlik Mekanları, Küresel Medya, Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | Morley, David, Robins, Kevin, (1997) Kimlik Mekanları, Küresel Medya, Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | Referans |
2 | Küreselleşme (Toplumsal Sonuçları), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | Bauman, Zygmunt,( 2010) Küreselleşme (Toplumsal Sonuçları), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | Referans |
3 | Küreselleşme ve Kültür, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | Tomlinson, John, (2004) Küreselleşme ve Kültür, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme ve neoliberalizm ilişkisinin medyadaki temsillerini ve medya sektöründeki yansımalarını tanıyabilme. | 1͵2͵3͵10͵11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
2 | Küreselleşme kavramını ve küreselleşmenin tarihsel gelişimini tanımlayabilme | 1͵2͵3͵10͵11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
3 | Küreselleşmenin ekonomik, toplumsal, kültürel ve ideolojik boyutlarına hakim olabilme ve bu boyutların dünyadaki ve medyadaki yansımalarını tanıyabilme. | 1͵2͵3͵10͵11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
4 | Küreselleşme ile iletişim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme ve eleştirel düşünebilme | 1͵2͵3͵10͵11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
5 | Küreselleşme konusunda üretilen düşünce ve bu düşünceler etrafında gelişen tartışmalara hakim olabilme. | 1͵2͵3͵10͵11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
6 | İletişim teknolojilerinin dünya üzerindeki küreselleştirici etkilerini tanımlayabilme | 1͵2͵3͵10͵11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
7 | Küreselleşmenin medyadaki temsil biçimlerini tanıyabilme. | 1͵2͵3͵10͵11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
8 | Küreselleşme ve neoliberalizm ilişkisini tanımlayabilme ve dünyada artan yoksulluk ve eşitsizliği açıklamakta bu ilişkiyi kullanabilme. | 1͵2͵3͵10͵11͵13͵14͵17͵18 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 10 | 40 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 5 | 10 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |