Ders Bilgileri
TÜRKİYE'DE MEDYA POLİTİKALARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT409 | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üye. Berna ARSLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ders öğrencilerin Türk medyasının kökenleri, evrimi ve güncel durumu hakkında belirli bir donanıma ve eleştirel bir bakış açısına sahip olmalarını amaçlamaktadır. |
İçeriği | Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenleri, yakınsama ve medya sektörüne etkileri, Türk medya sektöründe neoliberal politikalar bağlamında yeniden yapılanma, istihdam ve 2000 sonrası siyasal atmosfer çerçevesinde medya sektörünün güncel sorunları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Türk medya endüstrisini ekonomi-politik yaklaşımın temel varsayımları çerçevesinde değerlendirebilme |
2 | Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenlerine ilişkin bilgi dağarcığına sahip olma |
4 | Türkiye’de medya politikalarının gelişimini tarihsel bağlam içerisinde açıklayabilme |
5 | Türkiye’de medya endüstrisinin işleyişini örnekler çerçevesinde tartışabilme |
6 | Türkiye’de medya politikalarının oluşturulmasına ilişkin hukuki süreçleri tanıyabilme |
7 | Medyada politika yapım süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme |
9 | Türk medya endüstrisinin güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olma, tartışabilme |
13 | Türkiye’de medya politikalarının başlıca aktörlerini tanıyabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ekonomi Politik düşüncenin gelişimi; eleştirel ekonomi politik ve medya politikaları | Anlatım, tartışma |
2 | Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenleri I | Anlatım, tartışma |
3 | Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenleri II | Anlatım, tartışma |
4 | Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenleri III | Anlatım, tartışma |
5 | Türkiye'de 1990’lara kadar medya politikaları; devletin ve sermayenin yeniden yapılanması | Anlatım, tartışma |
6 | Medya sektöründe yakınsamanın medya politikaları üzerindeki etkileri | Anlatım, tartışma |
7 | Bütünleşme stratejileri | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Neoliberalizm ve medya politikaları: Yeni medya mimarisi | Anlatım, tartışma |
10 | Medya politikaları ve hukuki süreçler | Anlatım, tartışma |
11 | Türk medya sektöründe istihdam | Anlatım, tartışma |
12 | 2000’li yıllarda medyanın dönüşümü | Anlatım, tartışma |
13 | Medya ve kamu hizmeti yayıncılığının sorunları | Anlatım, tartışma |
14 | Güncel örnekler üzerinden tartışma | Anlatım, tartışma |
15 | Güncel örnekler üzerinden tartışma | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Beybin Kejanlıoğlu, Türkiye’de Medyanın Dönüşümü, İmge Kitabevi, 2004 2. Beybin Kejanlıoğlu, (Der) Sevilay Çelenk, Gülseren Adaklı Medya Politikaları, İmge Kitabevi,2001 | Referans | |
2 | Gülseren, A. (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi. | Referans |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Türk medya endüstrisini ekonomi-politik yaklaşımın temel varsayımları çerçevesinde değerlendirebilme | 5͵8͵10͵13 | 1͵2 |
2 | Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenlerine ilişkin bilgi dağarcığına sahip olma | 5͵8͵10͵13 | 1͵2 |
4 | Türkiye’de medya politikalarının gelişimini tarihsel bağlam içerisinde açıklayabilme | 5͵8͵10͵13 | 1͵2 |
5 | Türkiye’de medya endüstrisinin işleyişini örnekler çerçevesinde tartışabilme | 5͵8͵10͵13 | 1͵2 |
6 | Türkiye’de medya politikalarının oluşturulmasına ilişkin hukuki süreçleri tanıyabilme | 5͵8͵10͵13 | 1͵2 |
7 | Medyada politika yapım süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme | 5͵8͵10͵13 | 1͵2 |
9 | Türk medya endüstrisinin güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olma, tartışabilme | 5͵8͵10͵13 | 1͵2 |
13 | Türkiye’de medya politikalarının başlıca aktörlerini tanıyabilme | 5͵8͵10͵13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 4 | 16 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |