Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TÜRKİYE'DE MEDYA POLİTİKALARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GZT409 Güz 2 0 2 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üye. Berna ARSLAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Ders öğrencilerin Türk medyasının kökenleri, evrimi ve güncel durumu hakkında belirli bir donanıma ve eleştirel bir bakış açısına sahip olmalarını amaçlamaktadır.
İçeriği Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenleri, yakınsama ve medya sektörüne etkileri, Türk medya sektöründe neoliberal politikalar bağlamında yeniden yapılanma, istihdam ve 2000 sonrası siyasal atmosfer çerçevesinde medya sektörünün güncel sorunları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Türk medya endüstrisini ekonomi-politik yaklaşımın temel varsayımları çerçevesinde değerlendirebilme
2 Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenlerine ilişkin bilgi dağarcığına sahip olma
4 Türkiye’de medya politikalarının gelişimini tarihsel bağlam içerisinde açıklayabilme
5 Türkiye’de medya endüstrisinin işleyişini örnekler çerçevesinde tartışabilme
6 Türkiye’de medya politikalarının oluşturulmasına ilişkin hukuki süreçleri tanıyabilme
7 Medyada politika yapım süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme
9 Türk medya endüstrisinin güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olma, tartışabilme
13 Türkiye’de medya politikalarının başlıca aktörlerini tanıyabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ekonomi Politik düşüncenin gelişimi; eleştirel ekonomi politik ve medya politikaları Anlatım, tartışma
2 Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenleri I Anlatım, tartışma
3 Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenleri II Anlatım, tartışma
4 Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenleri III Anlatım, tartışma
5 Türkiye'de 1990’lara kadar medya politikaları; devletin ve sermayenin yeniden yapılanması Anlatım, tartışma
6 Medya sektöründe yakınsamanın medya politikaları üzerindeki etkileri Anlatım, tartışma
7 Bütünleşme stratejileri Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Neoliberalizm ve medya politikaları: Yeni medya mimarisi Anlatım, tartışma
10 Medya politikaları ve hukuki süreçler Anlatım, tartışma
11 Türk medya sektöründe istihdam Anlatım, tartışma
12 2000’li yıllarda medyanın dönüşümü Anlatım, tartışma
13 Medya ve kamu hizmeti yayıncılığının sorunları Anlatım, tartışma
14 Güncel örnekler üzerinden tartışma Anlatım, tartışma
15 Güncel örnekler üzerinden tartışma Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Beybin Kejanlıoğlu, Türkiye’de Medyanın Dönüşümü, İmge Kitabevi, 2004 2. Beybin Kejanlıoğlu, (Der) Sevilay Çelenk, Gülseren Adaklı Medya Politikaları, İmge Kitabevi,2001 Referans
2 Gülseren, A. (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi. Referans

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Türk medya endüstrisini ekonomi-politik yaklaşımın temel varsayımları çerçevesinde değerlendirebilme 5͵8͵10͵13 1͵2
2 Türkiye’de medya endüstrisinin tarihsel kökenlerine ilişkin bilgi dağarcığına sahip olma 5͵8͵10͵13 1͵2
4 Türkiye’de medya politikalarının gelişimini tarihsel bağlam içerisinde açıklayabilme 5͵8͵10͵13 1͵2
5 Türkiye’de medya endüstrisinin işleyişini örnekler çerçevesinde tartışabilme 5͵8͵10͵13 1͵2
6 Türkiye’de medya politikalarının oluşturulmasına ilişkin hukuki süreçleri tanıyabilme 5͵8͵10͵13 1͵2
7 Medyada politika yapım süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme 5͵8͵10͵13 1͵2
9 Türk medya endüstrisinin güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olma, tartışabilme 5͵8͵10͵13 1͵2
13 Türkiye’de medya politikalarının başlıca aktörlerini tanıyabilme 5͵8͵10͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 4 4 16
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 2 2
150