Ders Bilgileri
YEREL GAZETECİLİK | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT417 | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr.Öğr.Üye. Berna ARSLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kitle basını ve yerel basını arasındaki temel farklılıkları kavrayarak, yerel basının önemi ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olan, yerel basının kamuoyu oluşumundaki etkisini analiz edebilen, yerel basının işlevlerini demokratik bir toplum yapısındaki rolünü ve önemini kavrayabilen, küreselleşen dünyada yerel basının önemini yorumlayabilen, yerel basının ve çalışanlarının sorunlarını bilen ve bunlara yönelik çözüm yolları üretebilen bir düşünce yapısı geliştirebilmek bu dersin temel amacıdır. |
İçeriği | Türkiye’deki yerel basının terihsel gelişimi, yerel basının demokratik ystem içindeki yeri ve önemi, yerel basın işletmeciliği,Türkiye’de yerel basının organizasyon yapısı konuları işlenecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kitle basını ile yerel basın kavramlarını tanımlayabilir. |
2 | Yerel basının tarihsel süreç içindeki gelişim ve değişimlerini belirtir. |
3 | Günümüz yerel basınının işlevlerini yorumlayabilir. |
4 | Yerel basının kamuoyu oluşumundaki etkisini analiz edebilir. |
5 | Yerel basının işlevlerini demokratik bir toplum yapısındaki rolü bağlamında analiz edebilir. |
7 | Yerel basının sorunlarını tanımlayabilir. |
10 | Yerel basının organizasyon yapısını tanımlayabilir. |
11 | Yerel basın için en ideal organizasyon yapısı için önerme yapabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kitle Basını ve Yerel Basın Kavramları | Anlatım, Tartışma |
2 | Yerel BasınınTarihsel Gelişimi (Osmanlı Döneminde Yerel Basın) | Anlatım, Tartışma |
3 | Kurtuluş Savaşında Yerel Basının Rolü | Anlatım, Tartışma |
4 | Günümüz Yerel Basınının İşlevi ve Demokrasilerde Önemi | Anlatım, Tartışma |
5 | Yerel Basın ve Kamuoyu | Anlatım, Tartışma |
6 | Yerel Basın ve Kent Yaşamı | Anlatım, Tartışma |
7 | Yerel Basının Yerel Siyasi Katılıma Etkisi | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küreselleşen Dünyada Yerel Basın | Anlatım, Tartışma |
10 | Yerel Basının Sorunları | Anlatım, Tartışma |
11 | Yerel Basın İşletmeciliği | Anlatım, Tartışma |
12 | Yerel Basının Organizasyon Yapısı | Anlatım, Tartışma |
13 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Yerel Basın | Anlatım, Tartışma |
14 | Türkiye'de Yerel Medya Çalışanları ve Sorunları | Anlatım, Tartışma |
15 | Yerel Basın Temsilcilerinin Yerel Basını Değerlendirmesi | Anlatım, Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Atilla Girgin, Türk Basın Tarihi\'nde Yerel Gazetecilik, İnkılap Kitapevi,2006. | Atilla Girgin, Türk Basın Tarihi\'nde Yerel Gazetecilik, İnkılap Kitapevi,2006. | referans |
2 | Berna Arslan, Yerel Basın Örgütlerinde Örgütsel İletişimin Yeri Ve Önemi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nisan 1999 | Berna Arslan, Yerel Basın Örgütlerinde Örgütsel İletişimin Yeri Ve Önemi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nisan 1999 | önerilen |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kitle basını ile yerel basın kavramlarını tanımlayabilir. | 1͵7͵10͵13 | 1͵2 |
2 | Yerel basının tarihsel süreç içindeki gelişim ve değişimlerini belirtir. | 1͵7͵10͵13 | 1͵2 |
3 | Günümüz yerel basınının işlevlerini yorumlayabilir. | 1͵7͵10͵13 | 1͵2 |
4 | Yerel basının kamuoyu oluşumundaki etkisini analiz edebilir. | 1͵7͵10͵13 | 1͵2 |
5 | Yerel basının işlevlerini demokratik bir toplum yapısındaki rolü bağlamında analiz edebilir. | 1͵7͵10͵13 | 1͵2 |
7 | Yerel basının sorunlarını tanımlayabilir. | 1͵7͵10͵13 | 1͵2 |
10 | Yerel basının organizasyon yapısını tanımlayabilir. | 1͵7͵10͵13͵14 | 1͵2 |
11 | Yerel basın için en ideal organizasyon yapısı için önerme yapabilir. | 1͵7͵10͵13͵14 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 4 | 16 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |