Ders Bilgileri
ARAŞTIRMACI GAZETECİLİK | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT404 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr. Berna ARSLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Araştırmacı gazetecilik dersi kapsamında, öğrencilere araştırmacı gazetecilik hakkında bilgiler verilerek, yapılacak uygulama çalışmalarıyla öğrencilerin gazetecilikte araştırma yöntemleri konusunda pratik kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca kamu yararını önde tutan mesleki sorumluluk duygusunu öğrencilere aşılamak ve kendilerine verilecek görevin önemini kavratmak da bu dersin amaçları arasında yer almaktadır. |
İçeriği | Bu derste araştırmacı gazeteciliğin diğer gazetecilik pratiklerinden farkı ve önemi vurgulanarak, araştırmacı gazetecilik açısından gerekli araştırma yöntemleri ve bu yöntemlerle üretilmiş gazetecilik ürünleri incelenecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Gazetecilik ile ilgili temel kavramları tanır. |
2 | Araştırmacı gazetecilik kavramını tanımlayabilir. |
3 | Araştırmacı gazeteciliğin tarihsel süreç içindeki gelişimini tanımlar. |
4 | Gazetecilik uygulama alanları içinde Araştırmacı gazeteciliğin yeri ve önemini yorumlayabilir. |
5 | Araştırmacı gazeteciliğin yöntem ve tekniklerini uygulayabilir. |
6 | Araştırmacı gazetecilikte sosyal sorumluluk kavramını analiz edebilir. |
7 | Araştırmacı gazetecilikte etik kuralları uygulayabilir. |
8 | Günümüz medyasında araştırmacı gazetecilik örneklerini açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Gazetecilikte temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | Araştırmacı gazetecilik kavramı | Anlatım, tartışma |
3 | Araştırmacı gazeteciliğin tarihçesi | Anlatım, tartışma |
4 | Araştırmacı Gazetecilikte haber toplama- yazma yöntem ve teknikleri | Anlatım, tartışma |
5 | Gazetecilik uygulamalarında araştırmacı gazeteciliğin yeri ve önemi | Anlatım, tartışma |
6 | Sosyal sorumluluk ve “dördüncü güç” kavramları ve araştırmacı gazetecilik | Anlatım, tartışma |
7 | Araştırmacı gazetecilikte etik kurallar ve Ara sınav | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Araştırmacı gazetecilik örnekleri: Watergate Skandalı | Anlatım, tartışma |
10 | Araştırmacı gazetecilik örnekleri: Mobilya Dosyası | Anlatım, tartışma |
11 | Araştırmacı gazetecilik örnekleri: Cinayet dosyaları | Anlatım, tartışma |
12 | Örnek olayların ortak noktalar açısından değerlendirilmesi | Sunum |
13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumların değerlendirilmesi ve tartışılması | Sunum |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumların değerlendirilmesi ve tartışılması | Sunum |
15 | Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumların değerlendirilmesi ve tartışılması | Sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Seyfettin Turhan, Araştırmacı Gazetecilik, UMAG Vakfı Yayınları, 1997, 2. A. Yalçın Kaya, Araştırmacı Habercilik Kavram, Süreç ve İlkeleri Çizgi Kitabevi Yayınları / Çizgi İletişimbilim Dizisi Konya, 2005, | ||
2 | Bülent Çaplı ve Hakan Tuncel, Televizyon Haberciliğinde Etik, Fersa Matbaacılık, Ankara 2010. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Gazetecilik ile ilgili temel kavramları tanır. | 1͵2͵9͵10 | 1͵2 |
2 | Araştırmacı gazetecilik kavramını tanımlayabilir. | 1͵2 | 1͵2 |
3 | Araştırmacı gazeteciliğin tarihsel süreç içindeki gelişimini tanımlar. | 1͵2͵5͵9͵10͵14 | 1͵2 |
4 | Gazetecilik uygulama alanları içinde Araştırmacı gazeteciliğin yeri ve önemini yorumlayabilir. | 1͵2͵5͵9͵10 | 1͵2 |
5 | Araştırmacı gazeteciliğin yöntem ve tekniklerini uygulayabilir. | 1͵2͵5͵9͵10 | 1͵2 |
6 | Araştırmacı gazetecilikte sosyal sorumluluk kavramını analiz edebilir. | 1͵2͵9͵10 | 1͵2 |
7 | Araştırmacı gazetecilikte etik kuralları uygulayabilir. | 1͵2͵5͵9͵10 | 1͵2 |
8 | Günümüz medyasında araştırmacı gazetecilik örneklerini açıklar. | 1͵2͵5͵9͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |