Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

KÖŞE YAZARLIĞI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GZT414 Bahar 2 0 2 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Erhan Arslan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencilerin köşe yazılarını analiz edebilmelerini sağlamak ve köşe yazısı yazabilme yetilerini geliştirmektir.
İçeriği Bu dersin içeriğini; köşe yazısında konu seçimi, köşe yazısının yapısı ve türleri, köşe yazısında üslup ve içerik, yorumun kişiselleşmesi, yanıltıcı ifadeler, köşe yazarının kişiliği, okur eğilimleri ve ulusal/dünya basınından örnekler oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
4 Sorun çözücü yazıların yapısını ifade edebilme.
5 Köşe yazısına ilişkin yanıltıcı ifadeleri ayırt edebilme.
1 Köşe yazısı için etkin konu seçimi ve girişi yapabilme.
2 Köşe yazısının yapısını, bölümlerini ve türlerini açıklayabilme.
3 Köşe yazısında amaç, üslup ve içeriği ifade edebilme.
6 Köşe yazısına ilişkin okur eğilimlerini yorumlayabilme.
7 Köşe yazılarını analiz edebilme.
8 Köşe yazısı yazabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Köşe yazısında konu seçimi ve giriş Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
2 Köşe yazısının yapısı, bölümleri ve türleri Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
3 Köşe yazısında amaç, üslup ve içerik Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
4 Köşe yazısında yorumun kişiselleşmesi ve sorun çözücü yazılar Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
5 Köşe yazısına ilişkin haber kaynakları Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
6 Yanıltıcı ifadeler ve istatistikler Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
7 Köşe yazarının kişiliği ve yorumun ayrıcalığı Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
8 Ara sınav
9 Köşe yazısına ilişkin okur eğilimleri Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
10 Ulusal basından örnekler Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
11 Ulusal basından örnekler Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
12 Dünya basınından örnekler Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
13 Uygulama ve değerlendirme Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
14 Uygulama ve değerlendirme Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
15 Uygulama ve değerlendirme Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Turhan, Seyfettin (1996) Başyazı ve Yorum Yazarlığı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
2 Dursun, Çiler (2004) Haber Hakikat ve İktidar İlişkisi, Ankara: Elips Kitap.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
4 Sorun çözücü yazıların yapısını ifade edebilme. 4͵5͵6͵10͵17͵18 1͵2
5 Köşe yazısına ilişkin yanıltıcı ifadeleri ayırt edebilme. 5͵9 1͵2
1 Köşe yazısı için etkin konu seçimi ve girişi yapabilme. 4͵5͵6͵10͵17͵18 1͵2
2 Köşe yazısının yapısını, bölümlerini ve türlerini açıklayabilme. 4͵5͵9͵10͵17͵18 1͵2
3 Köşe yazısında amaç, üslup ve içeriği ifade edebilme. 4͵6͵9͵10͵17͵18 1͵2
6 Köşe yazısına ilişkin okur eğilimlerini yorumlayabilme. 10 1͵2
7 Köşe yazılarını analiz edebilme. 12 1͵2
8 Köşe yazısı yazabilme. 6͵10͵17͵18 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 2 28
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 2 2
150