Ders Bilgileri
KÖŞE YAZARLIĞI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT414 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Erhan Arslan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin köşe yazılarını analiz edebilmelerini sağlamak ve köşe yazısı yazabilme yetilerini geliştirmektir. |
İçeriği | Bu dersin içeriğini; köşe yazısında konu seçimi, köşe yazısının yapısı ve türleri, köşe yazısında üslup ve içerik, yorumun kişiselleşmesi, yanıltıcı ifadeler, köşe yazarının kişiliği, okur eğilimleri ve ulusal/dünya basınından örnekler oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
4 | Sorun çözücü yazıların yapısını ifade edebilme. |
5 | Köşe yazısına ilişkin yanıltıcı ifadeleri ayırt edebilme. |
1 | Köşe yazısı için etkin konu seçimi ve girişi yapabilme. |
2 | Köşe yazısının yapısını, bölümlerini ve türlerini açıklayabilme. |
3 | Köşe yazısında amaç, üslup ve içeriği ifade edebilme. |
6 | Köşe yazısına ilişkin okur eğilimlerini yorumlayabilme. |
7 | Köşe yazılarını analiz edebilme. |
8 | Köşe yazısı yazabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Köşe yazısında konu seçimi ve giriş | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
2 | Köşe yazısının yapısı, bölümleri ve türleri | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
3 | Köşe yazısında amaç, üslup ve içerik | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
4 | Köşe yazısında yorumun kişiselleşmesi ve sorun çözücü yazılar | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
5 | Köşe yazısına ilişkin haber kaynakları | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
6 | Yanıltıcı ifadeler ve istatistikler | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
7 | Köşe yazarının kişiliği ve yorumun ayrıcalığı | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Köşe yazısına ilişkin okur eğilimleri | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
10 | Ulusal basından örnekler | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
11 | Ulusal basından örnekler | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
12 | Dünya basınından örnekler | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
13 | Uygulama ve değerlendirme | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
14 | Uygulama ve değerlendirme | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
15 | Uygulama ve değerlendirme | Anlatım, örnek gösterimi, uygulama, beyin fırtınası ve tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Turhan, Seyfettin (1996) Başyazı ve Yorum Yazarlığı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | ||
2 | Dursun, Çiler (2004) Haber Hakikat ve İktidar İlişkisi, Ankara: Elips Kitap. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
4 | Sorun çözücü yazıların yapısını ifade edebilme. | 4͵5͵6͵10͵17͵18 | 1͵2 |
5 | Köşe yazısına ilişkin yanıltıcı ifadeleri ayırt edebilme. | 5͵9 | 1͵2 |
1 | Köşe yazısı için etkin konu seçimi ve girişi yapabilme. | 4͵5͵6͵10͵17͵18 | 1͵2 |
2 | Köşe yazısının yapısını, bölümlerini ve türlerini açıklayabilme. | 4͵5͵9͵10͵17͵18 | 1͵2 |
3 | Köşe yazısında amaç, üslup ve içeriği ifade edebilme. | 4͵6͵9͵10͵17͵18 | 1͵2 |
6 | Köşe yazısına ilişkin okur eğilimlerini yorumlayabilme. | 10 | 1͵2 |
7 | Köşe yazılarını analiz edebilme. | 12 | 1͵2 |
8 | Köşe yazısı yazabilme. | 6͵10͵17͵18 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 2 | 28 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |