Ders Bilgileri
İLETİŞİMDE YENİ EĞİLİMLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT323 | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Taylan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İletişimde küreselleşme, neoliberalizm ve yeni iletişim teknolojilerinin etkisiyle yaşanan dönüşümleri ve bu dönüşümlerin medya sektörü ile toplumlar üzerindeki etkilerini aktarmak dersin amaçlarındandır. |
İçeriği | Küreselleşme ve yeni iletişim teknolojilerinin kitle iletişimine etkileri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Modernite kavramına hakim olabilme. |
2 | Modernite ve iletişim sektörü arasındaki ilişkileri tanımlayabilme |
3 | Modernitenin düşünürlerini ve moderniteye getirilen eleştirileri tanımlayabilme. |
4 | Modernite, ulus devlet ve kamu yayıncılığı arasındaki bağlantıları tanıyabilme. |
5 | Postmodernite, küreselleşme ve neoliberalizm arasındaki bağlantıları tanımlayabilme |
6 | Küreselleşme ve yeni iletişim teknolojilerinin dünyaya etkilerini açıklayabilme. |
7 | Yakınsama kavramını açıklayabilme |
8 | Neoliberal, küresel yeni dünya düzenini ve iletişim sektöründeki dönüşümü tanıyabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Aydınlanma, modernite ve iletişim | Anlatım, tartışma |
2 | Moderniteye eleştiriler | Anlatım, tartışma |
3 | Postmodernite ve iletişim | Anlatım, tartışma |
4 | Postmodernite ve küreselleşmeye gidiş | Anlatım, tartışma |
5 | Postmodernite, neoliberalizm ilişkisi | Anlatım, tartışma |
6 | Ekonomipolitik, iletişim politikaları ve yakınsama | Anlatım, tartışma |
7 | Küresel medya endüstrisinin gelişimi | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Küresel medya endüstrisi ve yeni iletişim teknolojileri | Anlatım, tartışma |
10 | Ekonomik yakınsama | Anlatım, tartışma |
11 | Kamu hizmeti yayıncılığı, modernite ve postmodernite | Anlatım, tartışma |
12 | Türkiye medya endüstrisinin neoliberalleşmesi | Anlatım, tartışma |
13 | Yeni Dünya Düzeni ve Kapitalizmin Yeni Aşaması, medya sektöründe ve iletişim biçimlerinde dönüşüm | Anlatım, tartışma |
14 | Küresel ve neoliberal dünyada demokrasi anlayışı, iletşim ve demokrasi | Anlatım, tartışma |
15 | Küresel ve neoliberal dünyada demokrasi anlayışı, iletşim ve demokrasi | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor | Marshall Berman, Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, İletişim yay., İst., 2004 | Referans |
2 | Küreselleşme ve Kültür | John Tomlinson, Küreselleşme ve Kültür, Ayrıntı yay., İst., 2004 | Referans |
3 | Bir İmkan Olarak Modernite | Ahmet Çiğdem, Bir İmkan Olarak Modernite, İletişim yay., İst., 2005 | Önerilen Kaynak |
4 | Anahtar Sözcükler | Raymond Williams, Anahtar Sözcükler, İletişim yay., İst., 2005 | Önerilen Kaynak |
5 | Toplumu Savunmak Gerekir | Michel Foucault, Yapı Kredi Yayınları | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Modernite kavramına hakim olabilme. | 1͵3͵4͵10͵11͵14͵17 | 1͵2 |
2 | Modernite ve iletişim sektörü arasındaki ilişkileri tanımlayabilme | 1͵3͵4͵10͵11͵14͵17 | 1͵2 |
3 | Modernitenin düşünürlerini ve moderniteye getirilen eleştirileri tanımlayabilme. | 1͵3͵4͵10͵11͵14͵17 | 1͵2 |
4 | Modernite, ulus devlet ve kamu yayıncılığı arasındaki bağlantıları tanıyabilme. | 1͵3͵4͵10͵11͵14͵17 | 1͵2 |
5 | Postmodernite, küreselleşme ve neoliberalizm arasındaki bağlantıları tanımlayabilme | 1͵3͵4͵10͵11͵14͵17 | 1͵2 |
6 | Küreselleşme ve yeni iletişim teknolojilerinin dünyaya etkilerini açıklayabilme. | 1͵3͵4͵10͵11͵14͵17 | 1͵2 |
7 | Yakınsama kavramını açıklayabilme | 1͵3͵4͵10͵11͵14͵17 | 1͵2 |
8 | Neoliberal, küresel yeni dünya düzenini ve iletişim sektöründeki dönüşümü tanıyabilme. | 1͵3͵4͵10͵11͵14͵17 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 6 | 3 | 18 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |