Ders Bilgileri
MEDYA VE TOPLUM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT 425 | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Filiz BİLGİN ÜLKEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, medya içeriklerinin içinde varolduğu üretim, dağıtım ve tüketim süreçlerini aktarmak; kamuoyu imalatı, demokratik ya da despotik siyasal sitemler, tüketim toplumu gibi toplumsal olguların ortaya çıkmasındaki medya dolayımının ve endüstrilerinin etkilerini çözümlenebilmesine yöneliktir. |
İçeriği | Bu ders, kitle iletişim sistemlerinin içinde varolduğu toplumsal yapılarla ilişkisinin sosyolojik, kültürel ve iletişimsel bağlamlar içine yerleştirilmesine yöneliktir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kitlelere yönelik yayın yapan araçların varolması için gerekli koşulları tanımlayabilme |
2 | Medya sistemlerinin, farklı toplumlardaki farklı etkilerini çözümleyebilme |
3 | Medyanın toplumsal yapı ile etkileşiminden kaynaklanan etkilerin farklılıklarını ayırt edebilme |
4 | Medyanın demokratik işlevi ve siyasal etkilerini tanıyabilme |
5 | Medyanın eğlendirme işlevi ve boş zaman üzerindeki etkilerini tanımlayabilme |
6 | Medyanın ekonomik etkilerini ve kapitalist toplumsal formasyon üzerindeki etkilerini tanıyabilme. |
7 | Medya içeriklerinin endüstriyel kalıplar tarafından nasıl belli işlevlere göre yapılandırıldığı çözümleyebilme |
8 | Eleştirel düşünebilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kitle ve toplum kavramlarının tanıtımı | Anlatım, beyin fırtınası |
2 | Kitlenin oluşumu ve endüstri devrimi | Anlatım, beyin fırtınası |
3 | Kitle ve toplum kavramları ile kitle iletişim araçları ilişkisi | Anlatım, beyin fırtınası |
4 | Kitlenin oluşumu, göç ve kitleselleşme ilişkisi | Anlatım, beyin fırtınası |
5 | Kitle kavramın modernizm ve şehirleşme bağlamlarına oturtulması, sunum. | Anlatım, beyin fırtınası |
6 | Kültür endüstrisi ve medyanın ticarileşmesi | Anlatım, beyin fırtınası |
7 | Kültür endüstrisi ve medyanın ticarileşmesi | Anlatım, beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Boş zaman kavramı ve medya izleme pratikleri | Anlatım, beyin fırtınası |
10 | Boş zaman kavramı ve tüketim toplumu, sunum. | Anlatım, beyin fırtınası |
11 | Medya ve siyasal sistemler | Anlatım, beyin fırtınası |
12 | Medya ve siyasal sistemler; izleyici ve seçmen davranışları; apolitizasyon | Anlatım, beyin fırtınası |
13 | Farklı medya sistemleri ve toplumsal formasyonlar | Anlatım, beyin fırtınası |
14 | Farklı toplumsal sistemler ve toplumsal formasyonlar | Anlatım, beyin fırtınası |
15 | Ödev sunumu ve tartışma | Anlatım, beyin fırtınası |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Medya Kültür Siyaset | İrvan, S. (der.), Ark, 1997 | Önerilen kaynak |
2 | Medya ve Toplum | der. Sevda Alankuş, İPS İletişim Vakfı, 2. Baskı, 2005 | Önerilen kaynak |
3 | Postmodernliğin Durumu | David Harvey, Metis yayınları | Önerilen kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kitlelere yönelik yayın yapan araçların varolması için gerekli koşulları tanımlayabilme | 10͵12͵17 | 1͵2 |
2 | Medya sistemlerinin, farklı toplumlardaki farklı etkilerini çözümleyebilme | 10͵11͵12͵13 | 1͵2 |
3 | Medyanın toplumsal yapı ile etkileşiminden kaynaklanan etkilerin farklılıklarını ayırt edebilme | 2͵4͵9͵10͵13 | 1͵2 |
4 | Medyanın demokratik işlevi ve siyasal etkilerini tanıyabilme | 1͵2͵4͵10͵13 | 1͵2 |
5 | Medyanın eğlendirme işlevi ve boş zaman üzerindeki etkilerini tanımlayabilme | 10͵12͵14͵17 | 1͵2 |
6 | Medyanın ekonomik etkilerini ve kapitalist toplumsal formasyon üzerindeki etkilerini tanıyabilme. | 10͵13͵17 | 1͵2 |
7 | Medya içeriklerinin endüstriyel kalıplar tarafından nasıl belli işlevlere göre yapılandırıldığı çözümleyebilme | 1͵2͵5͵10͵12͵13 | 1͵2 |
8 | Eleştirel düşünebilme | 17 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 9 | 9 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |