Ders Bilgileri
SOSYAL POLİTİKA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT335 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Pelin Öğüt Yıldırım |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ders kapsamında sosyal politika alanına yönelik temel kavram ve yaklaşımların kavranabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Derste sosyal politika alanı tarihsel ve toplumsal bağlam içerisinde ele alınmakta, alanla ilgili temel kurum ve kuruluşların çalışmalarına değinilmekte ve güncel sosyal politika sorunları tartışılmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sosyal politika alanına yönelik düzenlemelerle ilgili -çalışma hayatı, çalışma yasaları, sosyal güvenlik, eğitim, sağlık - bilgi kazanma |
2 | Sosyal politika alanını, tarihsel-toplumsal bağlamı içinde kavrama |
3 | Türkiye'nin sosyal politika tarihini öğrenme |
4 | Güncel sosyal politika tartışmalarına katılabilme |
5 | Gazetecilikte çalışma hayatına yönelik haber üretme konusunda yeterlilik kazanma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tarihsel arka plan: Tarihsel ve toplumsal bir olgu olarak sosyal politikanın gelişimi | |
2 | Kavramsal çerçeve ve temel perspektifler. Dar ve geniş anlamda sosyal politikanın tanımlanması | |
3 | Refah devletinin gelişimi ve refah devletinde devlet toplum ilişkisi | |
4 | Refah devletine yöneltilen eleştiriler | |
5 | Çalışma hakkı ve istihdam | |
6 | İşsizlik, işsizlikle mücadelede aktif ve pasif istihdam politikaları | |
7 | Ücretler, ücretler türleri, ücrete ilişkin yaklaşımlar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelir dağılımı ve sosyal politika uygulamaları | |
10 | Yoksulluk: Tanım, yoksulluk çeşitleri ve Dünya Bankası’nın yoksulluk konusuna yaklaşımı | |
11 | Yoksulluğun nedenleri ve çözüm önerileri | |
12 | Sosyal dışlanma kavramı. Sosyal dışlanmanın unsurları ve sonuçları | |
13 | Sosyal güvenlik sistemleri | |
14 | Türkiye’de sosyal politika: Oluşumu, özellikleri ve sınırları | |
15 | Türkiye’de güncel sosyal politika gündemi | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Talas, Cahit (1990). Toplumsal Politikaya Giriş, İmge Kitabevi, Ankara. | ||
2 | Koray, Meryem (2012). Sosyal Politika, İmge Kitabevi, Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sosyal politika alanına yönelik düzenlemelerle ilgili -çalışma hayatı, çalışma yasaları, sosyal güvenlik, eğitim, sağlık - bilgi kazanma | ||
2 | Sosyal politika alanını, tarihsel-toplumsal bağlamı içinde kavrama | ||
3 | Türkiye'nin sosyal politika tarihini öğrenme | ||
4 | Güncel sosyal politika tartışmalarına katılabilme | ||
5 | Gazetecilikte çalışma hayatına yönelik haber üretme konusunda yeterlilik kazanma |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |