Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GZT 327 Güz 3 0 3 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Geleneksel ve değişimci yaklaşımda kültür kavramını, kültürlerarası iletişim kavramını, kültürlerarası iletişimde karşılaşılan sorunları, medyanın kültürlerarası iletişime etkisini ve kültürlerarası iletişimin iyileştirilmesi için yapılması gerekenleri kavratmak bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.
İçeriği Ders kapsamında, kültürün küreselleşmesinin ne olduğu betimlenecektir. Dünyanın küreselleşmesinin ekonomik, politik ve kültürel temelleri incelenecektir. Bu bağlamda ağ toplumu kuramcıları ile teknolojik belirlenimciliğin kurucu isimlerinin temel kavramlarının iletişim toplumu mitinin yaratılmasındaki rolleri betimlenecektir. Ardından çağdaş sosyologlar ile antropologların küresel kültüre ve iletişime nasıl yaklaştıkları ele alınacaktır. Ayrıca kültürlerarası iletişimi olanaklı kılan araçların ve ortamların değer olarak iletişimi sağlayıp sağlamadıkları açısından örneklerle tartışılacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Küreselleşen dünyayı ve araçlarını tanımlayabilme.
2 Yeni iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl değiştirdiğini açıklayabilme.
3 İçinde yaşanan dünyanın kültürel küreselleşmeyle geçirdiği evrimi ve yenileşmeyi tanımlayabilme
4 Kültürlerarası iletişim literatürünü (kavramları ve kuramları) tanımlayabilme
5 Bu alanla ilgili metin, film ve diğer yazılı ve görsel malzemeleri kavrama kabiliyetini edinebilme.
6 Teknoloji ile toplumsal ve kültürel dönüşümler arasındaki etkileşimlerin ne olduğunu küresel toplum ve küresel kültür-iletişim bağlamında yorumlayabilme.
7 Küresel kültüre ve iletişime ait farklı perspektifleri yorumlayabilme.
8 Kültürlerarası iletişimi olanaklı kılan iletişim araçlarını değerlendirebilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Küreselleşmenin temel kavramları. Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
2 Küreselleşmenin toplumsal, ekonomik ve kültürel boyutları Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
3 Teknik İletişimin küreselleşme aktörü olması Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
4 İletişim mitinin ne olduğunun tartışılması Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
5 Enformasyon toplumu kuramcıları ve teknolojik determinizm Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
6 Kültürlerarası iletişim ve yeni teknolojiler Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
7 Farklı kuram ve paradigmaların sunulması Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
8 Ara sınav
9 Medeniyet misyonu, çeşitlilik, egzotizm, evrenselcilik ve tikelcilik Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
10 Kültürel Küreselleşme ve Kimlik Çatışmaları Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
11 Kültür Emperyalizmi ve kavramsal farklılıklar Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
12 Enformasyon ve kültürlerarası çatışmalar Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
13 Avrupa Merkezciliğin Sarsılması Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
14 İletişimin Anlamları ve Ötekiyle karşılaşmanın etik ilkeleri Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
15 Güncel örnekler üzerinden tartışma ve genel değerleme Anlatım, beyin fırtınası,uygulama, örnek gösterme
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tutal,Nilgün Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık, 2006, Kırmızı Yayınları Tutal,Nilgün Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık, 2006, Kırmızı Yayınları Referans
2 Stevenson, Nick Medya Kültürleri, Çevirenler: G. Orhon, B. E. Aksoy, Ütopya Yayınları, Ankara:2008. Tomlinson, John Kültürel Emperyalizm, 1999, Ayrıntı yay. Tomlinson, John Küreselleşme ve Kültür, 2000, Ayrıntı yay. Yıldız, Şerife Dil, Kültür, İletişim ve Medya, Sinemis Yayınları, Ankara: 2005. Derleyenler: Levent Yaylagül ve Nilüfer Korkmaz, Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji Dipnot Yayınları, Ankara: 2008. Crehan, Kate Gramsci Kültür Antropoloji, Çev: Ümit Aydoğmuş, Kalkedon Yayınları, İstanbul: 2006. Larraın, Jorge İdeoloji ve Kültürel Kimlik, Çev: Neşe Nur Domaniç, Sarmal Yayınevi, İstanbul: 1995. Stevenson, Nick Medya Kültürleri, Çevirenler: G. Orhon, B. E. Aksoy, Ütopya Yayınları, Ankara:2008. Tomlinson, John Kültürel Emperyalizm, 1999, Ayrıntı yay. Tomlinson, John Küreselleşme ve Kültür, 2000, Ayrıntı yay. Yıldız, Şerife Dil, Kültür, İletişim ve Medya, Sinemis Yayınları, Ankara: 2005. Derleyenler: Levent Yaylagül ve Nilüfer Korkmaz, Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji Dipnot Yayınları, Ankara: 2008. Crehan, Kate Gramsci Kültür Antropoloji, Çev: Ümit Aydoğmuş, Kalkedon Yayınları, İstanbul: 2006. Larraın, Jorge İdeoloji ve Kültürel Kimlik, Çev: Neşe Nur Domaniç, Sarmal Yayınevi, İstanbul: 1995. Önerilen

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Küreselleşen dünyayı ve araçlarını tanımlayabilme. 3͵10͵11 1͵2
2 Yeni iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl değiştirdiğini açıklayabilme. 3͵10͵11 1͵2
3 İçinde yaşanan dünyanın kültürel küreselleşmeyle geçirdiği evrimi ve yenileşmeyi tanımlayabilme 10͵11͵14 1͵2
4 Kültürlerarası iletişim literatürünü (kavramları ve kuramları) tanımlayabilme 10͵11͵14 1͵2
5 Bu alanla ilgili metin, film ve diğer yazılı ve görsel malzemeleri kavrama kabiliyetini edinebilme. 10͵11͵14 1͵2
6 Teknoloji ile toplumsal ve kültürel dönüşümler arasındaki etkileşimlerin ne olduğunu küresel toplum ve küresel kültür-iletişim bağlamında yorumlayabilme. 10͵14 1͵2
7 Küresel kültüre ve iletişime ait farklı perspektifleri yorumlayabilme. 11 1͵2
8 Kültürlerarası iletişimi olanaklı kılan iletişim araçlarını değerlendirebilme. 3͵11 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 2 2
75