Ders Bilgileri
AVRUPA BİRLİĞİ VE MEDYA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT229 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, Avrupa Birliği’nin görsel-işitsel ve medya politikalarını; tarihsel bir perspektifle, kültürel ve ekonomi-politik dinamikleriyle birlikte tartışmak; bu politikaların Türkiye’deki iletişim/medya politika ve düzenlemelerine etkilerini eleştirel bir biçimde analiz etmektir. |
İçeriği | AB sürecinde Medya sektörünün uyması gereken koşulların neler olduğu, birbirleri ile olan farklar ve uyum süreci ile ilgili yol haritası dersin içeriğini oluşturur. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | 20. yüzyılda küreselleşme, ulus-devlet ilişkisi etrafındaki tartışmaları değerlendirebilir. |
2 | Avrupa’nın entegrasyonu süreci, AB’nin bugünkü yapısı ve kurumları ve Türkiye-AB ilişkilerinin gelişimi konularında bilgi sahibi olur. |
3 | Avrupa’nın entegrasyonu sürecinin iletişim ve medya alanındaki etki ve sonuçlarını tartışabilir. |
4 | AB’nin görsel-işitsel ve medya politikalarını ve bu politikaların hukuki ve finansal enstrümanlarını açıklayabilir. |
5 | Türkiye’de medya sahipliği, anadilde yayıncılık, telif hakları vb. alanlarda gerçekleştirilen uygulama ve düzenlemelerin AB’ye uyum süreciyle ilgisini kurabilir. |
6 | Türkiye’de sinema, müzik, telekomünikasyon vb. sektörlerinde yaşanan değişimleri AB’ye uyum süreci bağlamında yorumlayabilir. |
7 | Avrupa Birliğine üye ülkelerdeki medya sektörünü yorumlayabilir. |
8 | AB ve Türkiye’deki iletişim politikalarını karşılaştırabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin genel çerçevesinin çizilmesi | Anlatım, tartışma |
2 | Küreselleşme tartışmaları ve küreselleşme- ulus devlet-iletişim ilişkisi | Anlatım, tartışma |
3 | 20’nci yüzyıl Avrupa tarihi ve AB’nin gelişimine genel bir bakış | Anlatım, tartışma |
4 | Türkiye – AB ilişkileri | Anlatım, tartışma |
5 | AB’nin görsel-işitsel ve medya politikaları: Temel ilkeler ve öncelikler | Anlatım, tartışma |
6 | Yasal/düzenleyici çatı: Görsel İşitsel Medya Hizmetleri Direktifi | Anlatım, tartışma |
7 | MEDIA Programları | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | AB ve Türkiye’de medya sahipliğinin düzenlenmesi, medyada çoğulculuk | Anlatım, tartışma |
10 | AB’nin sinema politikası, Eurimages ve Türk sineması | Anlatım, tartışma |
11 | AB ve Türkiye’de anadilde yayıncılıkla ilgili düzenleme ve uygulamalar | Anlatım, tartışma |
12 | Telif haklarının düzenlenmesi | Anlatım, tartışma |
13 | Çevrimiçi içerik paylaşımı | Anlatım, tartışma |
14 | AB gazeteciliği | Anlatım, tartışma |
15 | Avrupa modeli enformasyon toplumu | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları | Mine Gencel Bek (der.), Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları, Ümit Yayıncılık, Ankara, 2003. | Referans |
2 | Televizyonda Özelleşme: Avrupa’da Yayıncılığın Değişim Süreci | Televizyonda Özelleşme: Avrupa’da Yayıncılığın Değişim Süreci | Referans |
3 | Avrupa Birliği ve Gazetecilik | Esra Arsan, Avrupa Birliği ve Gazetecilik, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2008. | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | 20. yüzyılda küreselleşme, ulus-devlet ilişkisi etrafındaki tartışmaları değerlendirebilir. | 1͵2͵10͵11 | 1͵2 |
2 | Avrupa’nın entegrasyonu süreci, AB’nin bugünkü yapısı ve kurumları ve Türkiye-AB ilişkilerinin gelişimi konularında bilgi sahibi olur. | 1͵2͵10͵11͵13 | 1͵2 |
3 | Avrupa’nın entegrasyonu sürecinin iletişim ve medya alanındaki etki ve sonuçlarını tartışabilir. | 1͵2͵10͵11͵13 | 1͵2 |
4 | AB’nin görsel-işitsel ve medya politikalarını ve bu politikaların hukuki ve finansal enstrümanlarını açıklayabilir. | 13͵17 | 1͵2 |
5 | Türkiye’de medya sahipliği, anadilde yayıncılık, telif hakları vb. alanlarda gerçekleştirilen uygulama ve düzenlemelerin AB’ye uyum süreciyle ilgisini kurabilir. | 1͵2͵10͵13 | 1͵2 |
6 | Türkiye’de sinema, müzik, telekomünikasyon vb. sektörlerinde yaşanan değişimleri AB’ye uyum süreci bağlamında yorumlayabilir. | 1͵2͵10͵11͵13 | 1͵2 |
7 | Avrupa Birliğine üye ülkelerdeki medya sektörünü yorumlayabilir. | 1͵2͵10͵11͵13͵17 | 1͵2 |
8 | AB ve Türkiye’deki iletişim politikalarını karşılaştırabilir. | 1͵2͵10͵11͵13͵17 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
75 |