Ders Bilgileri
MEDYA OKURYAZARLIĞI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT 424 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Berna ARSLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Medya Okuryazarlığı dersinin temel amacı; bilinçli, katılımcı, eleştirel bir medya izleyicisi/okuru/dinleyicisi olmak için medyanın bir kurum olarak sosyal, ekonomik, ideolojik ve kültürel açıdan incelenmesi, analiz edilmesini sağlamaktır. Öğrencilere medya ürünlerinde farklı temsil biçimlerinin nasıl yer aldığı konusunda eleştirel bir değerlendirme yapabilme becerisinin kazandırılması temel amacı oluşturmaktadır. |
İçeriği | Öğrencilerin Medya araçlarından bilgi edinmelerini, analiz yapmalarını, değerlendirmelerini sağlamak üzere öğrencilere beceri kazandırmaktır. Bu amaçla ders kapsamında, medyanın önemi, iletişim etiği, medya okuryazarlığı kavramı, Dünya’da ve Türkiye’de tarihsel süreci, medyanın mülkiyet yapısı, medyada temsiller konuları incelenmektedir. Ayrıca öğrenciler farklı temsiliyetler üzerinden medya metinlerini analiz ederek yorumlamaktadırlar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşamdaki önemini bilir. |
2 | İletişim etiğini kavrar ve medya ürünlerini bu bağlamda analiz edebilir. |
3 | medya okuryazarlığı ile ilgili kavramları açıklayabilir |
4 | Medya okuryazarlığı kuramlarını ve ilkelerini bilir |
5 | Eleştirel pedogoji ve eleştirel medya okuryazarlığı konularını yorumlayabilir.Eleştirel pedogoji ve eleştirel medya okuryazarlığı konularını yorumlayabilir. |
6 | Medya iletilerinin yapısını bilir |
7 | Medyanın mülkiyet yapısının medya metinlerine olan yansımasını analiz edebilir. |
8 | Türkiye’de ve Dünya’daki medya okuryazarlığının tarihsel gelişimini bilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşamdaki önemi | |
2 | İletişim etiği | |
3 | Medya okuryazarlığı: kavramlar, tarihsel gelişim | |
4 | Medya okuryazarlığı: kuramlar , ilkeler | |
5 | Eleştirel Pedogoji ve eleştirel medya okuryazarlığı | |
6 | Medya iletilerinin yapısı | |
7 | Medyanın mülkiyet yapısı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Dünyada medya okuryazarlığı çalışmaları | |
10 | Türkiye’de medya okuryazarlığı | |
11 | Medya okuryazarlığı ilkeleri | |
12 | Eleştirel medya okuryazarlığı bağlamında, medya ürünlerinde temsiliyet | |
13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumların değerlendirilmesi ve tartışılması | |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumların değerlendirilmesi ve tartışılması | |
15 | Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumların değerlendirilmesi ve tartışılması | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mutlu Binark, Mine Gencel Bek (2010). Eleştirel Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Kalkedon Yayınları. | ||
2 | Nurdan Öncel Taşkıran (2007). Medya Okuryazarlığına Giriş. İstanbul: Beta Yayınları | ||
3 | Nurçay Türkoğlu (2007). Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Kalemus Yayıncılık, | ||
4 | Nurçay Türkoğlu (2011). Medya Okuryazarlığı, İstanbul: ParşömenYayıncılık, | ||
5 | Kemal İnal (2009). Medya Okuryazarlığı-Elkitabı. Ankara: Ütopya Yayınevi | ||
6 | Mutlu Binark (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Kalkedon Yayınları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşamdaki önemini bilir. | 8͵9͵10͵11͵13͵17 | 1͵2 |
2 | İletişim etiğini kavrar ve medya ürünlerini bu bağlamda analiz edebilir. | 8͵9͵10͵11͵13͵17 | 1͵2 |
3 | medya okuryazarlığı ile ilgili kavramları açıklayabilir | 8͵9͵10͵11͵13͵17 | 1͵2 |
4 | Medya okuryazarlığı kuramlarını ve ilkelerini bilir | 8͵9͵10͵11͵17 | 1͵2 |
5 | Eleştirel pedogoji ve eleştirel medya okuryazarlığı konularını yorumlayabilir.Eleştirel pedogoji ve eleştirel medya okuryazarlığı konularını yorumlayabilir. | 8͵9͵10͵11͵12͵13͵17 | 1͵2 |
6 | Medya iletilerinin yapısını bilir | 8͵9͵10͵11͵12͵13͵17 | 1͵2 |
7 | Medyanın mülkiyet yapısının medya metinlerine olan yansımasını analiz edebilir. | 8͵9͵10͵11͵12͵13͵17 | 1͵2 |
8 | Türkiye’de ve Dünya’daki medya okuryazarlığının tarihsel gelişimini bilir. | 8͵9͵10͵11͵12͵13͵17 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 8 | 8 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
150 |