Ders Bilgileri
MEDYA VE TOPLUMSAL CİNSİYET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GZT 330 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr. Berna ARSLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders, toplumsal cinsiyet, medya ve iktidar ilişkisine eleştirel bir bakış getirmektedir. Ders, toplumsal cinsiyet ve iktidar kavramlarını ve bunların ilişkisini tartışmaya açarak, toplumsal cinsiyet kaynaklı eşitsizliklerin tanımlanması ve yeniden üretilmesinde medyanın rolünü anlamayı amaçlamaktadır. |
İçeriği | Bu ders kapsamında, toplumsal cinsiyet kavramı açıklanarak, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, medyanın toplumsal cinsiyet konusunda oynadığı rolü ve önemi, toplumsal cinsiyet eşitliğinin gelişimi konuları incelenerek analiz edilecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Toplumsal cinsiyet kavramını açıklayabilir. |
2 | Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliğinin gelişimine yönelik uygulanan politikaları tarihsel süreç bağlamında tanımlar. |
3 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili yasal düzenlemeleri tanımlar. |
4 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili uluslar arası düzenlemeleri tanımlar. |
5 | Toplumsal cinsiyet eşitliliğinin gelişiminde rol oynayan kurum ve kuruluşları bilir bunların önemini yorumlayabilir. |
6 | Medyanın toplumsal cinsiyeti inşa eden bir kurum olmasını yorumlayabilir. |
7 | Medyada yer alan metinleri toplumsal cinsiyet bağlamında analiz edebilir. |
8 | Medya metinlerini toplumsal cinsiyet eşitliğini göz önünde bulundurarak hazırlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Toplumsal cinsiyet eşitliğinin gelişiminde rol oynayan kurumlar ve kuruluşlar | Anlatım, tartışma |
2 | Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliğinin gelişimi ve uygulanan politikalar | Anlatım, tartışma |
3 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili yasal düzenlemeler | Anlatım, tartışma |
4 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili uluslararası düzenlemeler | Anlatım, tartışma |
5 | Toplumsal cinsiyeti inşaa eden bir kurum olarak medya | Anlatım, tartışma |
6 | Toplumsal cinsiyet bağlamında kadınların medyada yer alışı | Anlatım, tartışma |
7 | Ara sınav | |
8 | Medya sektöründe kadın istihdamı | Anlatım, tartışma |
9 | Medyanın kullanıcıları ve tüketicileri olarak kadınlar | Anlatım, tartışma |
10 | Toplumsal cinsiyet yaklaşımı | Anlatım, tartışma |
11 | Yazılı basında “kadın” konulu haberlerin analizi | Anlatım, tartışma |
12 | Televizyon reklamlarında kadın imgesi | Anlatım, tartışma |
13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumların değerlendirilmesi ve tartışılması | Anlatım, tartışma |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumların değerlendirilmesi ve tartışılması | Anlatım, tartışma |
15 | Öğrenciler tarafından hazırlanan sunumların değerlendirilmesi ve tartışılması | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mediz, Medyada Cinsiyetçiliğe son, İstanbul 2008 | ||
2 | R.W.Connell, Toplumsal Cinsiyet ve İktidar Toplum, Kişi ve Cinsel Politika, çev: Cem Soydemir, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1998 | ||
3 | Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 2008-2013, Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal cinsiyet kavramını açıklayabilir. | 5͵6͵9͵11͵12 | 1͵2 |
2 | Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliğinin gelişimine yönelik uygulanan politikaları tarihsel süreç bağlamında tanımlar. | 5͵6͵9͵11͵12 | 1͵2 |
3 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili yasal düzenlemeleri tanımlar. | 5͵6͵9͵11͵12 | 1͵2 |
4 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili uluslar arası düzenlemeleri tanımlar. | 5͵6͵9͵11͵12 | 1͵2 |
5 | Toplumsal cinsiyet eşitliliğinin gelişiminde rol oynayan kurum ve kuruluşları bilir bunların önemini yorumlayabilir. | 5͵6͵9͵11͵12 | 1͵2 |
6 | Medyanın toplumsal cinsiyeti inşa eden bir kurum olmasını yorumlayabilir. | 5͵6͵9͵11͵12 | 1͵2 |
7 | Medyada yer alan metinleri toplumsal cinsiyet bağlamında analiz edebilir. | 5͵6͵9͵11͵12 | 1͵2 |
8 | Medya metinlerini toplumsal cinsiyet eşitliğini göz önünde bulundurarak hazırlayabilir. | 5͵6͵9͵11͵12 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |