Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MEDYA KÜLTÜR VE KENT
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GZT237 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Ünsal Çığ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı, öğrencilerin küreselleşme ile değişen kent politikaları, kent yaşamı, medya ve kültür ilişkilerini tartışabilmeleridir.
İçeriği Dersin içeriği, küresel tüketim kültürü, kent ve medya arasındaki ilişkiler, neoliberal dönemde kent politikaları, kent yaşamı ve kentlilik olgularının farklı medya anlatılarına yansımalarıdır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Küresel kent vizyonu ve tüketim kültürü ilişkisinin farklı medya anlatılarına yansımalarını tanır
2 Medya ve kamusal yaşamı eleştirel bir bakışla tartışabilir
3 Kent yaşamı ve kentlilik olgularının farklı medya anlatılarına yansımalarını tartışabilir
4 Küresel tüketim kültürü, kent ve medya arasındaki ilişkileri tanır
5 Kamusal yaşam açısından küresel kent politikaları ve medyanın rolünü tartışabilir
6 Kent politikaları ve kültür arasındaki ilişkiyi tartışabilir
7 Neoliberal dönemin kent politikalarını tanır
8 Küreselleşme, kent yaşamı ve medya arasındaki ilişkileri sorgulayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Anlatım, tartışma
2 Kent ve kentlilik kavramı, tarihsel gelişim Anlatım, tartışma
3 Kent ve kapitalizm ilişkisi Anlatım, tartışma
4 Kent ve kapitalizm ilişkisi Anlatım, tartışma
5 Kent ve kapitalizm ilişkisinin farklı medya anlatılarına yansıması Anlatım, tartışma
6 Kent ve kapitalizm ilişkisinin farklı medya anlatılarına yansıması Anlatım, tartışma
7 Küreselleşme, neoliberalizm, kent ve medya Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Küreselleşme, neoliberalizm, kent ve medya Anlatım, tartışma
10 Küresel tüketim kültürü, neoliberal kent politikaları ve medya Anlatım, tartışma
11 Kamusal alan, kent ve medya ilişkisi, örnekler üzerinden tartışma Anlatım, tartışma
12 Kamusal alan, kent ve medya ilişkisi, örnekler üzerinden tartışma Anlatım, tartışma
13 Kamusal alan, kent ve medya ilişkisi, örnekler üzerinden tartışma Anlatım, tartışma
14 Kamusal alan, kent ve medya ilişkisi, örnekler üzerinden tartışma Anlatım, tartışma
15 Ödev sunumları üzerinden derste tartışılan konuların genel değerlendirilmesi Ödev sunumu ve tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Umut Mekanları David Harvey, Metis Yayınları Önerilen kaynak
2 Asi Şehirler David Harvey, Metis Yayınları Referans
3 Postmodernliğin Durumu David Harvey, Metis Yayınları Referans
4 The Right To The City David Harvey, New Left Review 53, Eylül-Ekim, s. 23–40, 2008. Referans
5 Kamusal İnsanın Çöküşü Richard Sennett, Ayrıntı Yayınları Önerilen kaynak
6 The Uses of Disorder Personal Identity and City Life Richard Sennett, Yale University Press Önerilen kaynak
7 Ten ve Taş Richard Sennett, Ayrıntı Yayınları Önerilen kaynak
8 Tarih Boyunca Kent Kökenleri, Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford, Ayrıntı Yayınları Referans
9 Kent, Sınıf, İktidar Manuel Castells, Bilim ve Sanat Yayınları Referans
10 İsyan ve Umut Ağları Manuel Castells, Koç Üniversitesi Yayınları Önerilen kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Küresel kent vizyonu ve tüketim kültürü ilişkisinin farklı medya anlatılarına yansımalarını tanır 2͵10͵12͵13͵17 1͵2
2 Medya ve kamusal yaşamı eleştirel bir bakışla tartışabilir 2͵10͵11͵12͵14͵17 1͵2
3 Kent yaşamı ve kentlilik olgularının farklı medya anlatılarına yansımalarını tartışabilir 2͵10͵11͵12͵13͵14͵17 1͵2
4 Küresel tüketim kültürü, kent ve medya arasındaki ilişkileri tanır 1͵2͵8͵10͵11͵12͵13͵14͵17 1͵2
5 Kamusal yaşam açısından küresel kent politikaları ve medyanın rolünü tartışabilir 1͵2͵4͵10͵11͵12͵13͵14͵17 1͵2
6 Kent politikaları ve kültür arasındaki ilişkiyi tartışabilir 2͵10͵11͵12͵14͵17 1͵2
7 Neoliberal dönemin kent politikalarını tanır 1͵2͵5͵10͵11͵12͵13͵14͵17 1͵2
8 Küreselleşme, kent yaşamı ve medya arasındaki ilişkileri sorgulayabilir 1͵2͵4͵9͵10͵11͵12͵13͵14͵17 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
50